Ga naar inhoud

2 PC´s connecteren


bonte

Aanbevolen berichten

hey allemaal, ik ben nieuw hier. Ik heb via de search al gezocht, maar vind het antwoord niet.

ik zou 2 pc´s met elkaar willen connecteren. Bv om files van de ene naar de andere te zetten, kunnen gamen tegen elkaar.

Wat heb ik nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

u heeft hier normaal al het nodige al voor in huis.

hiervoor nodig is een switch die de 2 pc's met elkaar in verbinding zet (als beide pc's in hetzelfde modem zitten ingeplugd dan is het ook goed uiteraard).

u maakt in pc een "thuis of klein bedrijfsnetwerk" aan geeft dit een naam (onthoud deze, iw normaal wordkgrou of mshome o.i.d.)

doe dan op de andere pc prcies hetzelfde, geef deze ook dezelfde naam mee.

normaal zouden de computers elkaar al kunnen zien in netwerk (netwerk locaties) :)

wilt u bestanden delen dan drukt u met rechts op een map dan het tabblad delen en u zet dit aan.

(normaal is dat al een map die schared files heet of shareddocs of iets in de richting) daar kunt u alles in slepen en dit zal in het netwerk worden herkend en is te delen met de rest van de netwerkgebruikers.

u kunt op deze manier nu ook via LAN met elkaar games spelen.

ik hoop dat ik u met deze uitleg heb kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe zit dit met de firewall??

staat de xp firewall ook wel ingesteld om bestanden delen toe te staan?

anders is het normaal nog geen probleem...

bestanden in de gedeelde map van vista zetten en dan op xp er af halen

en andersom ook, xp bestanden in vista map zetten en daar er af halen.

je zal een keertje moeten gaan verzitten en wat extra muisklikken moeten doen maar dat is dan het enigste

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.