Ga naar inhoud

Invoegen lijn op het ene werkblad, automatisch overnemen op het ander


HanMe

Aanbevolen berichten

Beste,Ik heb eens een vraagje ivm excel 2007.Ik maak gebruik van excel 2007 op mijn werk om de verlofplanning te regelen. In het eerste werkblad staan alle dagen van alle 12 maanden in de kolommen. In de rijen vermeld ik dan de werknemers en met een "x" duid ik aan wie wanneer verlof neemt. In de andere werkbladen staat de verlofplanning per maand weergegeven zodat we sneller kunnen zien wie de desbetreffende maand verlof heeft.Nu zou ik deze twee graag automatisch koppelen zodat ik enkel op het eerste werkblad de verlof moet ingeven en dat dit automatisch verschijnt op het andere werkblad, bij de juiste maand natuurlijk. Voor de huidige werknemers heb ik dit al voor elkaar gekregen met verticaal zoeken. Het probleem is: als ik een nieuwe werknemer wil ingeven (een nieuwe rij dus), moet ik dit ook allemaal handmatig gaan aanpassen op het andere werkblad. Nu is de vraag of dit ook automatisch kan. Dus als ik een rij invoeg op het eerste werkblad, dat deze informatie automatisch wordt overgenomen in het ander werkblad.In bijlage heb ik een deel van het bestand toegevoegd, zodat jullie een idee hebben van wat ik bedoel.[ATTACH]19809[/ATTACH]Alvast bedankt voor de hulp !

VERLOF KOPIE.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eigenlijk een tegenstander van dezelfde gegevens op meerdere tabbladen plaatsen.

De formules kunnen lang en ingewikkeld worden met een grotere kans op fouten.

Vaak kan hetzelfde bereikt worden door de gegevens op 1 tabblad te laten staan.

Zo zie ik het ook in dit geval.

Maak in dit geval gebruik van het 'groeperen van kolommen'.

Hierdoor heb je ook een mooi overzicht per maand.

Gr Willem.

Copy of VERLOF KOPIE.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.