Ga naar inhoud

Filters plaatsen in corel paintshop pro x4


Aanbevolen berichten

Ik heb problemen met dll bestanden en filters in paintshop pro X4 te plaatsen. Als ik de dll bestanden voor Windows 7 in de mappen system en sysWOW64 geplaatst hebt. En later met een filter wilt werken krijg ik deze melding.

foutmeldingfilter.jpg

Wie kan me helpen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Bent u zeker dat u een 64-bits versie van Windows hebt? Zoniet, dan moeten de .dll's in de mappen System en System32.

De .dll's moeten ook als losse bestanden geplaatst worden en dus niet in een .zip-bestand. En als ik me niet vergis gaat het hier om een filter uit Filters Unlimited, dat eigenlijk maar ondersteund wordt tot en met Windows Vista. Je weet nooit of het helpt om PaintShop Pro op te starten in compatibliteitsmodus (rechtsklikken op PaintShop Pro - Eigenschappen - tabblad Compatibiliteit, Dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor Windows Vista (Service Pack 2)).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo,

Ik ben heel ervaren in psp en filters en wou daarom dit zeggen.

Wat ik zie aan het foutbericht ... dat krijg je meestal als dll ontbreken of niet goed ingezet zijn.

Hier dan nog eens mijn uitleg. Het is een pakketje van 10 dll.

Voor windows 7 met 32 bit plaats je die in de map system32, voor 64 bit in de map sysWOW64 van windows.

Je plaatst die daar uiteraard los in en niet in een zipje. Mogelijks moet je dat doen als administator. Je plaatst die zelfde dll daarna nog eens los in je hoofdmap van je filters. Herstart psp en normaal moeten ze het doen dan.

Dat is de goede manier. Voor het filter Unlimited is er ergens een bestandje bij te plaatsen in de map commands van psp geloof ik, daarna werkt die ook probleemloos.

Succes en groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ho ja nog iets vergeten zojuist ... haha.

Sommige filters sluiten de psp volledig af, dat zijn de filters die je moet patchen, even door de fm patcher halen lost dat probleem meestal op. Dat zijn altijd 8bf filters die dat hebben. Fm patcher vind je op het net en ook de uitleg, gewoon ff googelen.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.