Ga naar inhoud

Advies game pc samenstelling


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal graag had ik wat advies en hulp gehad voor het samenstellen van een nieuwe game pc.

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? -Gaming , Modern Warfare 3 en World of Warcraft meest gespeelde games maar ook Black ops 2
  2. Wat is mijn budget ? - maximum 1250 euro
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Hierbij heb ik geen keuze, dit mag door jullie beoordeeld worden wat eventueel het beste is.
  4. Ga ik overklokken ? - Geen ervaring mee , maar weet nooit wat toekomst brengt
  5. Ga ik later upgraden ? - ja
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - altijd handig
  7. Ga ik zelf assembleren ? - nog niet gedaan maar voor alles is een eerste keer , hangt beetje van prijs af
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Windows 7 home 64bit
  9. Ga ik zelf installeren ? - Zelf
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Geen voorkeur van behuizing zolang er genoeg plaats is voor upgrades en genoeg verluchting is
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Niet nodig, al in bezit.
  12. Heb ik specifieke wensen ? - graag een zo stil mogenlijk systeem , lage load time van games en zo hoog mogenlijke fps
  13. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- Woon in Belgie, geen specifieke web(winkel)
  14. Heb ook geen Terabytes nodig als hardeschijf 500Gig meer als genoeg had wel graag ook een sdd gehad van 128gig ongeveer aangezien dit leessnelheid behoorlijk helpt, las ik toch althans :D , ivm harde schijf weet niet of ik sata 600 of 300 of weetk hoeveel nodig heb maar 7200rpm lijkt me wel handig.
  15. Alvast bedankt voor de hulp mvg Goriel

aangepast door Goriel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenstelling:

Als processor nemen we de razendsnelle Intel Core i5 3570K, ideaal voor gaming, maar ook geschikt voor overklokken. Het RAM-geheugen is van het Corsair Vengeance Low Profile type en is 8GB groot. De processor wordt gekoeld door een Gelid Tranquillo Rev. 2, voor de gewenste stilheid. Dit wordt geplaatst op een Gigabyte Z77-D3H moederbord, een degelijk product met alle nieuwste functies aanboord.

Als opstartschijf is er gekozen voor de Samsung 830 128GB SSD, en voor opslag nemen we een 2TB Seagate 7200 RPM. Het verschil in prijs tussen 1 en 2TB is verwaarloosbaar. Uiteraard is ook een DVD-brander aanwezig. Besturingssysteem is uiteraard Windows 7 Home Premium 64bit.

De grafische pracht en praal wordt verzorgd door de GTX670 van MSI. Een heel snelle videokaart, absoluut geschikt om de nieuwste games op full settings af te spelen. Dit alles wordt gestoken in een Bitfenix Shinobi behuizing en wordt gevoed door een XFX Pro 650W. Azerty.nl assembleert het volledige systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast heel erg bedankt om zo snel te reageren superjona.

Had zelf ook al beetje gepuzzeld op azerty en had grotendeels zelfde dingen gekozen , had wel de corsair carbide 500R behuizing genomen dacht dat die met zen grote aantal ventilators wel goed zou zijn .

De grafische kaart die jij gekozen hebt is die stil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor :)

De GTX670 is in idle niet hoorbaar, maar tijdens games kan je wel eens last hebben van een iets hogere geluidsproductie. De ASUS-variant van de GTX670 is wel een stuk stiller, maar ook weer wat duurder en slecht leverbaar. De Palit Jetstream is iets stiller dan de MSI, maar de ASUS blijft duidelijk de stilste. Je kan natuurlijk ook een tweetal wachten op de ASUS i.p.v. een andere, luidruchtigere kaart te nemen.

De Corsair Carbide 500R is een zeer goede case, alleen heeft hij één opmerkelijk minder punt, de geluidsproductie. Groot aantal ventilators betekent (meestal) meer lawaai. De Shinobi is redelijk stil, maar ook de Antec ONE is een goede keus. Prima prijs, prima mogelijkheden en een aanvaardbare geluidsproductie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar heb je een goei punt , extra vents = meer lawaai , die on-board geluidskaart is die beetje deftig enig idee?

In verband met de ssd , word enkel windows hierop installed? Of alle programma's die je sneller wil laden?

aangepast door Goriel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij je audio het belangrijkste vindt van heel je systeem, of als je luidsprekers hebt van uitmuntende kwaliteit, is onboard geluid op het moederbord meer dan voldoende.

De SSD is hier 128GB groot, Windows neemt ongeveer 30GB in, dus dan heb je nog heel wat ruimte over voor de veelgebruikte programma's. Uiteraard kan je er ook games op installeren, hoewel je dat beter op de harde schijf doet wegens de opslagcapaciteit. Maar Office, browsers enz. kan je zeker installeren op de SSD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.