Ga naar inhoud

Wat is er mis met mijn HD?


TDGF

Aanbevolen berichten

Beste helpers,

Ik heb een Packard Bell Imedia 5170:

-P4 2.93GHz processor

-Geforce 8600 gts

-150 gb harde schijf

Ik heb de laatste tijd een vervelend probleem:

Mijn harde schijf maakt rare tikkende geluiden steeds in dezelfd melodie.

Dit duurt niet zo lang maar is erg vervelend want terwijl dit gebeurt is mijn pc een stuk slomer!

Ook gaat de ventilatie harder blazen en maakt vervelende geluiden.

Wat kan ik doen aan die harde schijf??

Bedankt voor de hulp,

TDGF

Link naar reactie
Delen op andere sites

DIRECT al je data backuppen, je harde schijf is kapot aan het gaan.

Dit kan weken zo duren voor ze effectief kapot is, dit kan een paar minuten zijn dat ze nog draait. Alles van belangrijke gegevens er dus afhalen, en zo snel mogelijk vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Masters zegt is zeker waar, dat noemt the click of death en dit is de oorzaak:

wanneer de leeskop na een verkeerde seekactie boven de verkeerde track staat, dan zal de leeskop zich moeten herpositioneren. De leeskop wordt dan naar de nul-stand teruggeklapt: tik! Hierna wordt een nieuwe poging gedaan om de juiste track te vinden. Wanneer de leeskop herhaaldelijk verkeerd wordt gepositioneerd, dan krijg je opeenvolgende tikgeluiden: tik! tik! tik! etc. De oorzaken kunnen zijn: slechte voeding, slechte kabels, slijtage van leeskop, slechte I/O controller en in zeldzame gevallen ook gare BIOS/drivers.

BRON

Ik zou een image maken van je HDD met second copy en zo snel mogelijk een nieuwe HDD kopen.

Ik heb misschien nog wel een bizarre oplossing, je moet je HD losschroeven en en vochtvrije folie binden.

Leg die dan 2 dagen in de vriezer daarna weer monteren.

Dan kan je de HD nog als 2de HD gebruiken.

Ik weet niet of het werkt maar je kan het proberen.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad sinds een paar dagen een nieuwe videokaart.

Backup is niet nodig want ik heb laatst een schone vista installatie gedaan (ik dacht dat dat misschien holp tegen het probleem..niet dus) en er staan geen belangerijke bestanden op.

Ook heb ik mijn harde schijf op fouten gecontrolleerd en het viel me op dat er veel beschadigde sectors waren...

Ik denk dat ik maar voor de oplossing met de vriezer ga.

Als je de schijf na 2 dagen uit de vriezer haalt, kan hij dan meteen weer in mijn pc?

TDGF

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

als ik dit zo zie dan ben ik het volledig met Masters en Aarondk1 eens.

uw harde schijf is het aan het begeven (die kasn is gewoon 99% als ik de symptomen zie)

aan te raden in uw geval is dus een nieuwe harde schijf en ik zou inderdaad een nieuwe voeding nemen, 250 wat is echt aan de lage kant, zeker met zo een videokaart upgrade nu.

let wel op want vaak past een normale voeding niet in een OEM (hp/compaq enz).

neem best een A merk ook, dan ben je met een 350 watt voeding zeker al goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch vind ik het een raar probleem.

Ik had een tijd geleden namelijk hetzelfde probleem en heb die toen opgelost met een simpele formateren en herinstaleren.

Is er misschien geen programma die beschadigde sectors hersteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.