Ga naar inhoud

sata 1 of 2 ?


JakobS

Aanbevolen berichten

hallo allemaal :)

het probleem is eigenlijk niet in 1 zin te omschrijven :s

de kans dat ik sata verkeerd heb aangesloten is aanwezig, maar in mn bios geeft ie sata 1 en 2 gewoon aan.

kan ik 2 actieve partities hebben op 2 verschillende sata schijven ?

voor een [evt] dubbele win-install want, mn windows start zomaar zonder reden opnieuw op OF ik krijg het bevreesde blauwe scherm, heel vaag :rofl:

dat kan iets te maken hebben met die met sata-schijven maar wat moet ik anders doen dan primair en secundair instellen, en dan sata 1 in 1 en 2 in 2 toch ?

het opnieuw opstarten gebeurt na een handeling als de pc een poosje heeft stil gestaan.

niet alleen dat, het opstarten van windows duurt de ene keer wel 2 minuten en de andere keer 10 seconden

ik heb een snelle pc dus 5 tot 10 seconden moet mogelijk zijn die 2 minuten besteed de pc aan het zoeken naar apparaten denk ik ?

ik ben even het zicht kwijt want ik heb ff geen idee waar dit nu door komt :s

pc specs zijn:

nvidia sli

amd athlon 64x 2 6000+ dual 3.2

2048 mem

8600nx oc nvidia gforce

disks:

samsung 160 gig

maxtor 160 gig [windows install]

in bios blijft windows steeds de sata 1 en 2 verwisselen dat is ook raar.

als dat is gebeurt krijg ik de error ''ntldr ontbreekt'', zet ik sata 1 en 2 weer terug, dan word windows wel weer gestart.

maar ook het blauwe scherm is heel raar, ik gebruik een post-install van windows maar dat kan haast niet deze problemen veroorzaken toch ?

alvast bedankt,

mvg,

JakobS

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

kunt u ook uw merk en type moederbord eens geven?

sommige moederborden doen wel eens vreemd met sommigen merken/type harde schijven.

ook software met een malfide afkomst is niet uit te sluiten voor de vreemde lange wacht tijden

maak eens een logje aan met hijackthis en plaats het eens.

zo kunnen we gelijk zien of er andere processen lopen ook nog die aan uw systeem knabbelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

moederbord = m2n-e sli

het probleem zit duidelijk in de bootsection van de maxtor schijf.

na op beide een actieve partitie met windows te hebben gemaakt starten ze beide wel op , mits sata 1 ook in 1 zit. [in het bios ]

dat is dus het vreemde, op de een of andere manier word de sata schijf steeds uitgezet in het bios.

hij staat er dan ook niet meer bij alleen de sata 2 samsung schijf, die nu wel bootable is, start nog op.

dus als de ene er mee stop start ie de andere windows wel op gelukkig, maar waarom doet ie dat?

waarom word zomaar zonder reden de maxtor uitgeschakeld en wat kan ik daar aan doen ?

de maxtor is de orginele schijf de samsung heb ik onlangs gepartitioneerd en aangesloten.

het werkte allemaal normaal op dit probleem na.

als ik de sata 1 windows aan krijg zijn er verder weinig problemen totdat de schijf uitgeschakeld word en ik het blauwe scherm krijg of de pc zomaar opnieuw opstart en de samsung als enige word opgestart.

vreemd :stupid::stoned::stoned:

gr

jakobs

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.