Ga naar inhoud

advies videofragment knippen , video knipper,....


anatool

Aanbevolen berichten

ik bezit veel worstelwedstrijden,maar er is nogal werk aan de winkel...want er moet nogal geknipt worden (zowel heel kort,kort,.... tevens plakken...kortom veellll werk ),ik wil eens graag weten wat het beste software daarvoor is (gratis of betalend). wat gebruik jij? hopelijk krijg ik wat advies...heb al ferm gegoocheld en enkele progjes geprobeerd.

- windows movie maker = niet nodig om dit progje aan te raden,is niet nuttig om mijn bewerking tot een goed einde te bekomen en is ongelooflijk veel werk...en ik zit tevens met 120 minuten video,om daarmee te knippen met WMV is een echte sleur.

-boilsoft video cutter = haalt een onvoldoende persoonlijk bij mij.

- easy video splitter = gebruik ik voorlopig,maar haalt niet meer dan een voldoende.

- powerpoint 2010 = gebruikt,maar ook niet voor mij echt nuttig.

hopend op hulp...groeten anatool ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi anatool,

Ik begrijp volledig wat je bedoelt! Zelf ga ik soms ook aan de slag met het bewerken van reisvideo's en ik moet eerlijk toegeven... er liggen er nog steeds onafgewerkt :embarassed:.

Afhankelijk van welk type video ik wil bekomen gebruik ik Magix of Ulead Video Studio, voor het kleinere werk gebruik ik Camtasia.

Alle programma's zijn wel betalend, maar wil je een goed programma voor videobewerking dan vrees ik dat je al gauw wat geld op tafel zal moeten leggen. Met Windows Movie Maker kan je bij zo'n video's inderdaad niks aanvangen.

Magix Video Deluxe is een programma waar je veel mee kan. Zowel beelden aanpassen (ruis/helderheid/kleur/... noem maar op) als overgangen tussen beelden zeer variëren. Tekst of geluid invoegen bij de video is eveneens zeer eenvoudig.

Ik gebruik dit programma vooral wanneer ik me wil toeleggen op de overgangen tussen beelden of het aanmaken van een spectaculair menu, maar het blijft een uitstekend programma op zich!

Ulead Video Studio grens zeer nauw aan bij Magix. Misschien her en der beperktere mogelijkheden, maar nog steeds een programma waar je niet misontevreden over zal zijn. Ook hier kan je een menu aanmaken voor je video net als beelden bewerken qua kwaliteit/kleur/...

Camtasia tot slot is de grote broer van Windows Movie Maker. Zeer eenvoudig in gebruik maar tegelijkertijd ook het meest eenvoudig in zijn functies. Desalniettemin maken enkele leuke features dit programma tot een ideaal hulpmiddel voor de ietwat "kortere" video's!

Veel van deze programma's hebben een gratis proefperiode. Zo kan je testen als het programma jou ligt.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank u beiden,zal allen eens uit proberen. persoonlijk is mijn voorkeur voorlopig "easy video splitter": contra: als het knipstartpunt te dicht bevindt van de start van het videofragment weigert hij te knippen( ja ,kan gebeuren dat ik slechts 5 tot 10 sec wil knippen in het begin) 2. sommige videofragmenten weigert hij te knippen ( videocodec die hij niet verkent?,nochtans heb ik allen naar avi formaat geconverteert) 3. dit is hier tevens storend,als het bestand afgewerkt is van het knippen,kan ik de naam van het videobestand niet wijzigen,riskeer of doe ik dit toch...krijg ik een melding dat alles naar de vaantjes is ( is natuurlijk niet zo geschreven de melding,maar het lijkt erop). pro : het beeldkwaliteit blijft aanvaardbaar als het knipwerk gelukt is(wat wel eens anders is bij andere knipbewerkers),maar toch ietske teveel minpunten ( 3 dus),vandaar dat ik hier hulp zoek.

(hopelijk begrijpen jullie het zoals ik hier uitleg < startpunt knippen en > eindpunt knippen...als ik het verkeerd uitleg kunnen jullie een seintje geven aub? en als jullie begrijpen wat ik bedoel kunnen jullie tevens iets laten weten? ik leer nu graag 1maal bij)

bedankt voor het lezen van mijn bericht en erop te reageren...op zijn facebooks gezegd " vind ik leuk".

groeten anatool !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.