Ga naar inhoud

Cellen onder voorwaarde kleuren


Devilfish

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zoek een mogelijkheid om cellen die aan bepaalde voorwaarden voldoen automatisch een kleur te geven. Is er zo'n formule beschikbaar in Excel en zo ja, waar kan ik deze vinden?

Het gaat bijvoorbeeld om een "stoplicht". Ik heb twee voorwaarden, die beiden 3 mogelijke uitkomsten kennen (x-je in een bepaalde cel). Ik wil nu kunnen zeggen dat "als cel C2=x en cel F2=x, geef dan cel A1 de kleur rood". Vervolgens moet deze formule uiteraard uit te breiden zijn met de overige voorwaarden (cel C2 en cel G2 zijn x, dan cel A1 de kleur groen).

Groeten, Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kurtt,

Excel 2003. Een voorwaardelijke opmaak werkt echter niet, omdat de voorwaarde in verschillende cellen bepaald wordt. Mijn fout, de vraag was niet duidelijk.

De cellen zien er als volgt uit:

[TABLE=width: 199]

[TR]

[TD]K |

[/TD]

[TD]M|

[/TD]

[TD]G|

[/TD]

[TD]1|

[/TD]

[TD]2|

[/TD]

[TD]3|

[/TD]

[TD]Uitkomst

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Uiteindelijk wordt de cel "uitkomst" bepaald door een een letter X cijfer. Hopelijk is de vraag zo wat duidelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[TABLE=class: outer_border, width: 500, align: left]

[TR]

[TD]A

[/TD]

[TD]B

[/TD]

[TD]C

[/TD]

[TD]1

[/TD]

[TD]2

[/TD]

[TD]3

[/TD]

[TD]Uitkomst

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]X[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]X[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]X[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]X[/TD]

[TD]Rode achtergrond[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD]X[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]X[/TD]

[TD][/TD]

[TD]Gele achtergrond[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Het toevoegen lukt me niet helemaal (Moet toch eens de andere topics doornemen.. :dong:).

Maar zie bovenstaande tabel, de lege cel moet een groene achtergrond krijgen.

De bedoeling is dat de kleuren automatisch verschijnen (de gevraagde functie) als de X-en gesteld zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Thanks,

Zoiets inderdaad, maar dan gecombineerd in één regel. Dit werkt nog steeds met "voorwaardelijke opmaak", dat is niet de bedoeling. In totaal zijn er 9 combinaties mogelijk, waaruit drie verschillende kleuren gemaakt worden (=stoplicht).

Post #3 geeft één regel weer, post #5 geeft een voorbeeld van wat de verschillende invoer kan zijn.

Toch (alvast) bedankt voor je moeite!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan verwijs ik even naar post #4

Kom eens met een duidelijk voorbeeld bestand en een duidelijke omschrijving wat je wilt.

Nu geef je aan met een "Stoplicht"te willen werken en in post #1 ben je opzoek naar een manier om cellen te kleuren.

Ik snap dat voor jou duidelijk is wat je wilt, maar probeer dan nu eens over te brengen in een eenduidig consequent verhaal.

Succes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.