Ga naar inhoud

htc wildfire s intern geheugen vergroten


Jan2222

Aanbevolen berichten

Op zich is HTC Wildfire S een prima telefoon. Echter het interne geheugen is belachelijk klein (512Mb) en wordt ook nog eens door niet-verplaatsbare voor-geinstalleerde apps beperkt, zodat er maar 150 Mb "vrij" is.

En dit is met een paar apps (die ook niet altijd naar de SD verplaatst kunnen worden) snel vol. Vaak zelfs te vol zodat updates (ook van HTC) al niet meer kunnen draaien.

Het "manage apps" en andere standaard HTC aanpakken brengen geen oplossing. En overal zie je klacthen over dit onmogelijk kleine interne geheugen.

Op andere forums lees ik dat er d.m.v. trucs een "vergroot" intern geheugen (tot 2 Gb) op de SD kaart te creeren is.

Bijv. op Achteraf het interne geheugen vergroten Wildfire S

Nou moet je hiervoor de SD card partitioneren (dat kan ik nog wel), tools? als app2sd gebruiken (wat doet dit?), en Data2SD flashen (hier wordt het moeilijker voor mij ...), etc.

Zouden jullie mij een 'handleiding' met stappen kunnen geven wat en hoe te doen ?

Veel dank alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

um..

Zoals je zegt moet je daarvoor je SD Card partioneren,

Dit betekent zoals je waarschijnlijk al zag het geheugen opdelen.

zodat 1 deel gewoon gebruikt kan worden, en het andere deel totaal gewijd kan worden aan de taak internet geheugen.

post-26121-1417705046,6976_thumb.jpg

zoals je hier ziet is mijn harde schijf opgedeeld in 4 vershillende delen, dit is niet erg, je kunt het ook altijd ongedaan maken, maar er gaat wel een klein stukje van je geheugen af, maar dit is minimaal, en als je al van plan was om je interne geheugen uit te breiden met dit geheugen moet je toch een deel afstaan.

Dit geheugen wordt gebruikt om verschillende delen aan te duiden, het geheugen keert dus gewoon weer terug als je 2 delen in 1 omvormt.

Het is dus niet schadelijk of slechter voor je geheugenkaart, (in een niet omkeerbare vorm).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik kan je wel helpen bij het partitioneren van een SD kaart specefiek voor RAM geheugen in smartphones. :)

Eerst download je Partition Wizard.

Stop de SD kaart in de computer, Partition Wizard zal hem gelijk herkennen.

In Partition Wizard, rechts klik op je SD kaart en selecteer "delete". (Zorg wel dat je je bestanden geback-upped hebt, want dit formatteert je SD kaart.)

Nu heb je "unallocated space" op je SD kaartje.

Rechts klik er op en selecteer "create"

Er komt nu een pop-up, selecteer bij de soort partition "primary" en bij file system FAT(als je kaartje minder dan 4 gigabyte is) of FAT32(als je kaartje 4 gigabyte of groter is).

Laat ongeveer 512MB of meer over voor de volgende partitie.

Klik nu bij unallocated space wederom op "create".

Selecteer weer "primary" als partition soort, maar dit keer verander je de file system in Ext2,Ext3 of Ext4. (Ext2 is aangeraden, aangezien de meeste ROMs hier mee werken.)

Klik nu op "apply changes" en wacht tot hij klaar is. (Kan een paar minuten duren.)

Als je klaar bent stop je de SD weer in je mobieltje (zet zo nodig eerst de oude bestanden weer terug op je kaartje) en ga naar de Google Play store.

Daar download je "link2sd".

Link2sd zal vragen om root permissions, die moet je hem geven. Hij zal ook vragen naar wat voor soort file system je hebt

geselecteerd. (ext2/3/4)

Sorteer de apps op grootte, en link ze. :) Voilla, nu heb je meer RAM geheugen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Ik kan je wel helpen bij het partitioneren van een SD kaart specefiek voor RAM geheugen in smartphones. :)

Eerst download je Partition Wizard.

Stop de SD kaart in de computer, Partition Wizard zal hem gelijk herkennen.

In Partition Wizard, rechts klik op je SD kaart en selecteer "delete". (Zorg wel dat je je bestanden geback-upped hebt, want dit formatteert je SD kaart.)

Nu heb je "unallocated space" op je SD kaartje.

Rechts klik er op en selecteer "create"

Er komt nu een pop-up, selecteer bij de soort partition "primary" en bij file system FAT(als je kaartje minder dan 4 gigabyte is) of FAT32(als je kaartje 4 gigabyte of groter is).

Laat ongeveer 512MB of meer over voor de volgende partitie.

Klik nu bij unallocated space wederom op "create".

Selecteer weer "primary" als partition soort, maar dit keer verander je de file system in Ext2,Ext3 of Ext4. (Ext2 is aangeraden, aangezien de meeste ROMs hier mee werken.)

Klik nu op "apply changes" en wacht tot hij klaar is. (Kan een paar minuten duren.)

Als je klaar bent stop je de SD weer in je mobieltje (zet zo nodig eerst de oude bestanden weer terug op je kaartje) en ga naar de Google Play store.

Daar download je "link2sd".

Link2sd zal vragen om root permissions, die moet je hem geven. Hij zal ook vragen naar wat voor soort file system je hebt

geselecteerd. (ext2/3/4)

Sorteer de apps op grootte, en link ze. :) Voilla, nu heb je meer RAM geheugen!

Hallo

Ik heb uw uitleg gevolgd, alles correct ingevoerd.

Maar moment dat hij de wijziging opgeslagen heeft; veranderd ext2 naar unallocated

en primary naar het ander.

Wat te doen?

Danku voor uw hulp !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.