Ga naar inhoud

type audiokabels,


myrith84

Aanbevolen berichten

ok, ik weet niet of dit berichje hier thuis hoort, maar mss kunnen jullie mij toch helpen.

ik heb mijzelf een mediakamertje ingericht, met full hd lcd tv, pc en ps3. Nu heb ik een pc 5.1 surround gekocht, (zonder optische ingang, 3 kabeltjes, zwart oranje en groen), en nu zou ik graag willen dat al het geluid die uit men tv komt door deze boxen gaan. de uitgangen op men tv zijn allemaal tulpjes, en geen mini jacks zoals bij een pc

¨PS3 gaat via hdmi naar tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je even wat duidelijker zijn met de stekkertjes van de surround set?

en met de tulip stekkertjes op de tv?

van de surround set:

zijn dit ingangen? of uitgangen? zijn het tulip stekkertjes?

van de tv:

zijn het ingangen? of uitgangen? wat voor kleur? zit er op de tv een jack -in en -uit gang op? of een tulip -in en -uitgang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je even wat duidelijker zijn met de stekkertjes van de surround set?

en met de tulip stekkertjes op de tv?

van de surround set:

zijn dit ingangen? of uitgangen? zijn het tulip stekkertjes?

van de tv:

zijn het ingangen? of uitgangen? wat voor kleur? zit er op de tv een jack -in en -uit gang op? of een tulip -in en -uitgang.

op de tv zitten zowel tulip in-als uitgangen.(zoals de drie kleurtjes van een scart kabel hé) De surround zijn idd jack's (standaard pc uitgangen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoeveel van die tulip stekkers voor geluid UIT te sturen zitten er op je TV? Voor het systeem dat jij zou willen aansluiten heb je er 6 nodig (5 voor de luidsprekers & 1 voor de subwoofer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar kan je nooit een surround systeem op aansluiten. Jouw TV geeft enkel stereo (wit/rood) en dan de subwoofer door (als die laatste een gele is, dan is de kans zelfs groot dat dat video is ipv geluid)

Wat jij nodig hebt om die apparaten (pc & PS3) surround te kunnen laten geven een een home cinema; met een PC-speakerset kan je daar niets mee aanvangen om surround geluid te geven, die past enkel op een computer. (of je moet een apparte schakelaar zetten zodat je manueel kiest waar je geluid vandaan komt: van de PS of de PC. Geluid van je TV kan je er dan enkel stereo op weergeven)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.