Ga naar inhoud

WiFi


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Ik heb twee desktop computers in gebruik voor mijn Flight Simulator.

Beide hebben totnutoe steeds via een kabel en een ICIDU router aan Internet verbonden geweest, en dat werkt goed. Die ICIDU rouetr kan echter ook draadloos communiceren, en er kunnen 6 pc's via WiFi op aangesloten worden.

Nu heb ik sinds begin dit jaar één pckast vernieuwd, samengesteld in een PC-shop hier ter plaaatse, en daar moet zeker ergens een antennetje in zitten om draadloos met de router te verbinden. Ook op mijn andere pc, daar staat achteraan een klein antennetje op gemonteerd zoals op die Router.

Maar geen van beide pc's heeft de software om draadloos te gaan verbinden via die router.

Kan iemand we zegen welke software ik best gebruik om op beide pc's te plaatsen, om ze draadloos met die ICUDU router te laten communiceren; en zo mijn beide pc's op INternet te laten komen, en tevens ze in een klein thuisnetwerk plaatsen.

Ik denk dat daarvoor inderdaad alleen maar een software moet geïnstalleerd worden op elke pc, en dan ge-setup worden, of vergis ik me daar?

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jive1,

Voor de draadloze internetverbinding heb je normaal gesproken geen speciale software nodig. De reden dat je computer het netwerk niet ziet ligt waarschijnlijk bij je router zelf. Je dient vaak draadloze broadcast in te schakelen.

Ga naar Start - Alle programma's - Bureau-accessoires - Opdrachtprompt

Rechtsklik kies voor Uitvoeren als administrator

typ ipconfig /all

Ga op zoek naar de waarde naast standaardgateway

Open je internetbrowser en typ deze in de adresbalk.

Daarna kom je in de interface van je router terecht.

Ga hier op zoek naar Wifi instellingen en kijk al SSID broadcast ingeschakeld staat.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! Mako,

Bedankt voor deze info....

"Enable SSID Broadcast" staat weldegelijk ingesteld bij de Wireless Settings van de router.

Maar dan?....

De pc van warop ik deze reactie ingeef hangt moemnteel via een kabel aan deze router. Die moet ik dus ontkoppelen?.... En hoe kom ik dan metdeze pc in contact met die router, draadloos wel te verstaan?

Sorry, hoor! Maar mogelijk begrijp ik de juiste werking niet, vandaar mijn vragen...

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jive1,

Je vragen zijn zeer terecht en hebben recht op een antwoord ;-).

Nu we weten dat je router wel degelijk het netwerk draadloos beschikbaar stelt kunnen we proberen met een computer of laptop die beschikt over een draadloze netwerkadapter(!) verbinding maken met het netwerk.

Je dient inderdaad je computer los te koppelen van de kabel. Indien je gebruik maakt van een laptop controleer je als er geen knopje is voor het draadloos signaal aan te schakelen (schuifbalkje of drukknopje). Ga nu onderaan rechts in de taakbalk en klik op het verbindingsymbool. Staat jouw netwerk daartussen?

Doe ook eens onderstaande, zo krijgen we meer informatie over je computer;

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Het logje waarover je sprak staat op http://speccy.piriform.com/results/Nn2ZnFTrkwPRUHPJpQfeSMO

Vermits ik me helemaal niet zeker heb ik de kabel van mijn pc naar de router nog niet ontkoppeld, maar ik weet met zekerheid dat de wifi werkt, want mijn dochter en kleinkinderen gebruiken hu laptops hier regelmatig, en ikzelf heb er ook een smartphone aanhangen, en dat werkt allemaal perfekt.

Dus wacht ik even af wat je mij nu aanraadt....

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Even terloops vragen...

Met de pc zoals aangetoond in het logje....

Kan ik hierop een wat oudere printer HP 880C aansaluiten en laten werken? Ik heb me een aansluitkabel aangeschaft met USB-connector, maar ik krijg de printer helemaal niet aan't werk.

Op een andere wat oudere pc waar nog Win XP op staat werkt die printer nochtans wel.

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een computer maakt ofwel draadloos verbinding met een netwerk, ofwel via een kabel. Wanneer je een kabel in de computer plugt zal hoe dan ook de kabelverbinding verkozen worden boven een eventueel draadloos netwerk. Gewoon omdat een kabelverbinding meer stabiel is.

Wil je dus gebruik maken van het draadloos netwerk, dan zal je de kabel moeten verwijderen. Van zodra je de kabel opnieuw insteekt zal je computer opnieuw op internet kunnen.

In het logje zie ik echter wel maar 1 netwerkadapter staan. Helaas beschikt deze adapter niet over de mogelijkheid een draadloze netwerkverbinding tot stand te brengen. De ingebouwde adapter op deze computer is dus enkel voor kabelverbinding.

2 mogelijke senarios:

  1. De winkel waar je de computer liet samenstellen heeft geen draadloze netwerkadapter ingebouwd. In dat geval dien je misschien beter contact op te nemen met de winkel.
  2. De winkel die de computer heeft samengesteld heeft een soort externe adapter geplaatst maar deze is niet geïnstalleerd. Indien dit het geval is zou je ergens aan de buitenzijde van je computer een antenne of dergelijke moeten zien. Is dit het geval, geef dan zo veel mogelijk informatie mee omtrent dit product (naam/model/...). Kijk eventueel eens in de dozen/papieren die je kreeg van de winkel.

Hey!

Even terloops vragen...

Met de pc zoals aangetoond in het logje....

Kan ik hierop een wat oudere printer HP 880C aansaluiten en laten werken? Ik heb me een aansluitkabel aangeschaft met USB-connector, maar ik krijg de printer helemaal niet aan't werk.

Op een andere wat oudere pc waar nog Win XP op staat werkt die printer nochtans wel.

Greetz

Jive1

Laten we deze vraag nog even aan de kant schuiven tot wanneer dit probleem is opgelost. Of je kan een nieuw topic starten in het juiste (sub)forum met daarin je vraag. Je kan daar dezelfde link gebruiken voor je Speccy logje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.