Ga naar inhoud

Server maken


joene

Aanbevolen berichten

Dit gaat allemaal minder simpel in zijn werk of je gaat denken.

De server op zich kan heel eenvoudig maar je hebt gewoon een internetverbinding, maw je een hebt een dynamisch IP-adres en geen status.

Wat houdt dit exact in: je kunt geen domeinnaam koppelen aan je "server" want je Ip verandert constant, en je hebt een statisch ip nodig zodat DNS weet waar die server is.

Wanneer je een vast IP wil hebben, moet je dit aanvragen bij je ISP provider en je zult daarvoor een som moeten betalen om een vaste verbinding te krijgen.

Wanneer je een vast IP hebt, moet je werken met een server of een applicatie die zal dienen als server, dan heb je toestanden zoals deze nodig:

-apache

-mysql

-php

-ftp access programs

-...

Het instellen van die toestanden kan soms moeilijk zijn, wat met bepaalde open-source toestanden niet het geval is.

Als je dergelijke software runt, moet je nog poorten opengooien op je server die 24/7 bereikbaar zijn.

Je staat dan niet alleen open voor de goeie zaken maar ook voor de slechte zoals vira, spam, phising, etc.

Ook moet je rekening houden, hoe meer je space je aanbiedt, hoe meer bandwith je gaat verbruiken. Met kleine sites zul je toekomen met kleinere pakketen maar indien groter, ga je snel merken dat je gauw tekort zult schieten.

Als je het kostenplaatje gaat bereken per maand/jaar voor een eigen server/pc-applicatie dan ben je beter af met een hostingpakket dat ietsje duurder is en aangepast is aan je eisen en normen.

Want tenslotte krijg je voor je geld niet alleen ruimte maar ook veiligheid, bescherming, snelheid, kwaliteit.

Hopelijk weet ge al wa meer nu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clownkiller, Joene wil meer ruimte, maar joene moet eerst zien dat ruimte al zeer veel geld kost, en al bij al, zal hij nog veel werk hebben om die dan nog vol te krijgen. Het is echt dom om je in de kosten te steken en volledige servers af te huren, dit kost handenvol geld terwijl je nog geen 2% van de capaciteiten gaat bennutigen.

Ik raad dat eigen servertje hebben ten strengste af; te veel mensen willen op een te jonge leeftijd een eigen server hebben, maar ze huren er eentje of colocaten er eentje en raken aardig in de schulden, zo'n server zijn duur om te kopen, te huren te onderhouden.

Mensen loop alstublieft niet voort, want je zult hard vallen, neem een webhost, dit is een gemak en voor redelijke prijzen.

Ik loop er soms de muren van op dat er zo veel jongeren zijn 12-18 jaar die het zogezegd willen maken, ik wil men eigen site, ik wil men eigen server, ik wil mijn eigen hardcore pc, ik wil dit, ik wil dat. Mensen vergeet niet te leven hé. De maatschappij is duur en eist kennis. Keer op keer zie ik zo'n mensen tegen de muur lopen. Oei, kheb da geld nie, oei kheb al 1000 euro dak nog moe betalen, verdorie, ze hebben zonet ingebroken, weg foetsjie.

Stap van dit idee af, niet alleen jij Joene, maar iedereen die zomaar om de habbekrats met dat idee komt aanwandelen. Wanneer je op de hoogte bent van de nodige kennis, wanneer je het nodige materiaal/budget hebt, kom dan eens aankloppen. Denk 2x na voor je handelt.

En wie persee een veel te grote webhost wil voor iets van 75 euro, ga dan naar www.servage.net

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik sluit me helemaal bij jou aan Neotic Crypt

je hebt helemaal gelijk

wat zou je doen met zo een grote server als je bij alfahosting als voor 10 euro hosting hebt...

(ik wil geen reclame maken ofzo)

het hangt er uiteraard vanaf wat je ermee wil doen he hostingbedrijfje beginnen....

servers voor games op laten runnen

maar je bent in alle geval beter met een gewone host

en als je van je pc een server wil maken

dat is ook al geen goed idee hé

want je pc moet 24/24 7dagen per week aanstaan

want anders staat je site offline telkens je jje pc afzet

het kost handenvolgeld om die electriciteitsrekening te betalen!!!

denk 2keer na voor je handelt zoals Neotic Crypt al zij

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.