Ga naar inhoud

TOETSENBORD: punt en puntkomma van plaats veranderen


conjoyow

Aanbevolen berichten

Hey iedereen,

Ik heb een azerty toetsenbord, en zou graag het punt en het puntkomma van plaats verwisselen (zodat het punt, dat natuurlijk veel meer gebruikt wordt dan puntkomma, kan getypt worden zonder de shit-toets).

Wat zoeken en proberen leert dat er veel programmatjes voor zijn, maar degene die ik vind werken blijkbaar enkel voor qwerty toetsenborden, en ik denk ook niet dat ze een onderste teken en een bovenste teken kunnen verwisselen van plaats - deze programma's kunnen enkel een gehele knop van plaats veranderen.

Iemand die hier een oplossing voor weet?

Ik heb trouwens windows XP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat weet ik, maar ik ben volop bezig blind te leren typen, en zou daarom graag mijn punt schrijven zonder de shit toets. En niet met de knop helemaal rechts... Ook overschakelen op een qwerty-toetsenbord (waar het punt inderdaad zonder shift toets wordt geschreven) vind ik geen goede oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kurt, bedankt voor je input.

Ik wil echter een "persoonlijk toetsenbord" maken. Een puntkomma gebruik je immers bijna nooit, terwijl je om de vijf botten een punt moet zetten. Efficiënt design zou zijn dat het meest gebruikte ding het minste moeite moet kosten (dus zonder shift toets). Dus ik wil de combinatie shift; niet hoeven maken om een punt te zetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.