Ga naar inhoud

PC draaiend op Vista wil niet meer (helemaal) afsluiten


haku

Aanbevolen berichten

Aan wie dit leest:

Ik moet een probleem voor een vriend oplossen: zijn pc draait op Vista en blijkbaar wil de machine niet meer (helemaal) afsluiten: lichtje startknop blijft branden, al is het scherm uit. Dit is het geval bij reëel afsluiten of bij slaapstand.

Blijkbaar ligt het aan zijn nieuw aangekochte externe Seagate HD die hij zopas heeft aangesloten. Inderdaad, als je de HD uitschakelt, is alles weer normaal bij het afsluiten. Ongeveer normaal want, hoe dan ook met of zonder die HD, meldt de machine altijd heel langzaam af - in alle omstandigheden, zelfs al zijn er geen programma's actief bij het afsluiten. Dit laatste is dan weer niet het geval bij slaapstand, waarbij alles vlot verloopt (let wel, ter herinnering, niet met aangsloten HD).

Laptop: Toshiba A100-00M - Model PSAANE-02E02XBT

Externe HD: Seagate 'Backup Plus' Model SRDOSPO

Uitkijkend naar een mogelijke hulp,

Met dank bij voorbaat,

haku

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Haku,

Ik ken het probleem niet en heb ook geen directe oplossing maar ik zou het in ieder geval eens in de veilige modus proberen. Werkt het daar wel dan kun je met het msconfig het een en ander uit gaan zetten tot je weet welk programma het vertraagd. Mogelijk is het juist de software die je voor die Seagate schijf hebt geïnstalleerd. Ook kun je de geavanceerde power balance opties eens bekijken. Eventueel USB suspension uit of juist eens aan zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.