Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

MicrosoftHelpt

Lid
  • Aantal items

    274
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over MicrosoftHelpt

  • Titel
    Webcare Microsoft

Contact Info

  • Website URL
    http://www.facebook.com/MicrosoftHelpt

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Beste, Er is geen lijst van wat veranderd mag worden en wat niet. Houd wel rekening met het feit dat OEM pc's moeten worden hersteld met de herstel opties van de fabrikant. Als die op de harde schijf staat en je vervangt deze dan heb je dus een probleem bij een system restore. Je kunt uiteraard het beste even contact opnemen met de OEM fabrikant. Zij kunnen je dit voor het betreffende product het beste zeggen. De licentie ligt namelijk bij hun. Qua Retail versies kun je als vuistregel nemen dat je moederbord, processor en netwerkkaart hetzelfde moet zijn. Mocht het een probleem geven dan kun je telefonisch activeren. Let op, dit geld voor Retail versies. MVG, Marc
  2. Beste, Bedankt voor je reactie. Dit ID wordt gegenereerd door het systeem en is niet te resetten. Ik stel voor in dit geval even te bellen op een van de onderste nummers en uit te leggen dat je een probleem hebt met de activatielijn zelf. Vergeet dat laatste niet anders wordt je juist doorverbonden met het betreffende nummer terwijl je naar de technische dienst moet worden verwezen. Het nummer is open tot 18:00 dus je kunt nog bellen. Heb wel je Windows key bijdehand en ben bij de pc. NL 020 500 1500 BE 02 503 3113 MVG, Marc
  3. Beste, Dank voor jullie vraag. In principe hebben jullie de juiste stappen ondernomen. Slui 4 is de manier alleen moet je die code een aantal keer intypen tijdens kantooruren. Er wordt inderdaad gezegd dat die key dan niet juist is, maar na een keer of 3 (in hetzelfde gesprek) wordt je doorverbonden. De betreffende afdeling kan die code namelijk controleren en jou informeren over een en ander. Daarna kan de activatie worden overschreven naar het nieuwe hardware/software ID (de huidige configuratie). MVG, Marc
  4. Zo te zien gaat die SFC al niet goed. Kun je die eens offline draaien? Dat kan met: sfc /SCANNOW /OFFBOOTDIR=c:\ /OFFWINDIR=c:\windows Daarin is "c:" je systeem partitie. Als dat anders is bij jou dien je die te wijzigen. MVG, Marc
  5. Dag thepaintkiller, Bedankt voor je reactie. Het feit dat SFC niet start is een slecht teken. Je log bestand is waarschijnlijk nog nooit gewist (van wegen die 9 MB grootte) en bevat daarom een hoop oude gegevens. Daarnaast is sfc, of een van de benodigde onderdelen, beschadigd en zal deze dus al niet meer in staat zijn de beschadigde bestanden automatisch te herstellen. Als je al op deze installatie door wilt zou ik dus allereerst een checkdisk doen. Met andere woorden in datzelfde command scherm chkdsk /f typen en bevestigen. Na herstart wordt de harde schijf gecontroleerd. Als die in orde of gerepareerd is kun je het systeem nogmaals proberen te testen. Defecte harde schijven kun je uiteraard beter vervangen. Werkt het na die controle en reparatie echter niet naar behoren, dan is het gezien bepaalde onderdelen van Windows niet meer werken zoals SFC en dus ook niet kunnen worden hersteld, een beter idee om een herstel installatie van Windows uit te voeren. Het handmatig vervangen van corrupte bestanden wordt namelijk bemoeilijkt doordat het verouderde log bestand waarschijnlijk niet meer relevant is en sfc niet gestart kan worden. Met andere woorden weet je niet wat je zou moeten vervangen al zou je het willen. Die herstel installatie start je vanaf de Vista DVD. MVG, Marc
  6. Hoi thepaintkiller, Wat was precies de uitkomst van je sfc /scannow? Ik zie die namelijk niet staan of ik kijk erover heen waarvoor dan mijn excuses. De sxs melding maakt het namelijk verdacht. De sxs folder zijn namelijk de reserve kopie bestanden. Deze worden terug geplaatst als sfc iets vind met incorrecte integriteit. Eventueel bekijk je het sfc log genaamt CBS.log in %windir%\Logs\CBS. Probeer daarnaast ook deze eens: Download: Hulpprogramma System Update Readiness voor Windows Vista (KB947821) [november 2012] - Microsoft Download Center - Download Details Het gehele verhaal staat hier: System Update Readiness Tool fixes Windows Update errors in Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Windows Server 2008 R2, and Windows Server 2008 MVG, Marc
  7. Dag Tjoeptjie, Voer allereerst een scan uit om fouten op de harde schijf te vinden en repareren indien nodig. Check Disk: Uw vaste schijf op fouten controleren in Windows 7 Daarna een scan met SFC. Met SFC scannen we namelijk de systeem bestanden en kunnen we zien of daar mogelijk al iets in mis is. Geen schendingen in het einde van de log betekend dat er geen problemen zijn gevonden. Er kan echter ook staan dat er iets is herstelt of juist niet kan worden herstelt. Mocht dat zo zijn dan kun je dit melden en controleren we de log bestanden. System File Check: Het hulpprogramma Systeembestandscontrole gebruiken om problemen met ontbrekende of beschadigde systeembestanden in Windows Vista of Windows 7 op te lossen Verwijder verder alle virusscanners van derde mocht je die hebben. Misschien heb je in het verleden nog een andere virusscanner gehad buiten McAfee. Als dat zo is, kun je die ook het beste verwijderen met een verwijdering tool. Ben zeker van je zaak met betrekking tot system update readiness en het verwijderen van de Software distribution map. Die lossen dit probleem normaal namelijk op. Ik zal ze daarom voor de zekerheid even alle drie posten. Download: Hulpprogramma System Update Readiness voor Windows Vista (KB947821) [november 2012] - Microsoft Download Center - Download Details Voer daarna deze uit: http://go.microsoft.com/?linkid=9767096&entrypointid=MATSKB Dan deze: LET OP: voer deze uit in AGGRESSIVE MODE http://go.microsoft.com/?linkid=9643523 De database wordt bij het updaten van Windows opnieuw opgebouwd dus het updaten kan langer duren dan normaal. Verder zou ik je willen vragen om te controleren welke Service Pack je momenteel hebt. Druk daarvoor op de Windows toets en houd deze vast. Druk nu ook de pauze toets in. Je krijgt systeem informatie. Controleer of daar ergens iets van Service Pack staat en meld vervolgens welk nummer dat is. Controleer ook meteen hoeveel bit het systeem is. Dat kan 32bit maar ook 64bit zijn. MVG, Marc
  8. Beste, Het is zeer vervelend dat er een verkeerd secundair email adres in het account. Of je dit nu zelf hebt ingevuld of dat iemand anders dit gedaan heeft doet momenteel niet echt ter zaken. Feit blijft dat je nu afhankelijk bent van de andere herstel opties. Dat zijn de geheime vragen of het ingevulde telefoon nummer. Er vanuit gaande dat die niet aanwezig zijn, aangezien je wordt doorgestuurd naar de formulieren, blijft er nog maar een optie over. Namelijk de vragen lijst. Er is naast de boven vernoemde wegen geen andere manier om in je account te komen. Probeer de lijst dus volledig en correct in te vullen. Verder kan ook ik niet helpen. - - - Updated - - - Je kunt de vraag overigens op het forum van Outlook zetten. Ze hebben namelijk toegang tot accounts. Ik vrees echter dat je hetzelfde antwoord krijgt. http://answers.microsoft.com/nl-nl/windowslive/forum/mail MVG, Marc
  9. Probeer het dan eens op deze manier. 1. Verwijder Windows Essentials volledig vanuit de programma lijst. 2. Verwijder nu de map "Windows Live" in "C:\Program Files\" en in "C:\Program Files\Common Files\". Als je ook een "Program Files x86" hebt verwijder je die mappen daar. 3. In het start menu zoek je "%LOCALAPPDATA%\Microsoft\" en druk je op enter. 4. Verwijder de Windows Live mappen. 5. Installeer Windows live Essentials met de onderstaande link. Dit is namelijk een volledige download in plaats van een installer die download tijdens de setup. http://wl.dlservice.microsoft.com/wlsetup-all.exe 6. Herstart de pc en test nogmaals. MVG, Marc
  10. Beste, Reeds veel aan gedaan zie ik. Kun je dit eens proberen: Ga naar de map c:\program files\windows live\installer. Verwijder daar uxcore.dll. Ga nu naar c:\program files\windows live\shared" en kopieer uxcore.dll vanuit deze map naar de installer map. Probeer het nu nogmaals. Je kun ook nog alle Windows Live Essentials mappen in program files verwijderen en opnieuw installeren. Waarschijnlijk zijn er namelijk verkeerde versies van bestanden door elkaar gebruikt. Een echte scrubber is er echter niet voor Essentials. MVG, Marc
  11. Bedankt voor het logje. Daar staat helaas niet veel meer informatie in. Explorer blijft zoals verwacht hangen. Wat ik nog zou willen adviseren zijn twee dingen. 1) Deze fixit mocht je die nog niet geprobeerd hebben: Windows Search repareren wanneer de service vastloopt of geen resultaten weergeeft. 2) Een nieuw gebruikers profiel aan maken. Er staan namelijk wel enkele links naar local user folders in. De betreffende bestanden vallen niet onder de SFC controle. Indien deze incorrect zijn kunnen die ook problemen veroorzaken. Werkt ook dat niet dan kunnen we weinig anders dan een herstel installatie van Windows uit voeren. MVG, Marc
  12. Dag Geerine, Geen schendingen is perfect. Dat betekend dat de systeem bestanden in ieder geval in orde zijn. Stel nu eens een schone start van de pc in. Schakel de virusscanner even uit. Indien je een 'third party' virusscanner kun je die het beste even verwijderen zodat je het zonder virusscanner kunt testen. Clean boot (schone start): Een probleem oplossen door de procedure voor schoon opstarten in Windows Vista of Windows 7 Probeer in de schone start zonder virusscanner eens te zoeken. Lukt het dan nog steeds niet, bekijk dan de logboeken eens. Mogelijk kom je hier op de datum en tijd van de zoekopdracht iets tegen waar we iets mee kunnen. Foutmeldingen, bestanden die fouten veroorzaken etc. De logboeken open je via het configuratiescherm, systeem en beveiliging, administrator tools, logboeken. Normaal gesproken vind je de betreffende fouten in systeem of applicaties. MVG, Marc
  13. Beste Geerine, Het zip bestand is zo te zien leeg. Ik zou je daarom willen vragen het volgende nog eens uit te voeren. 1) Ga naar het start menu en zoek in de zoekbalk op 'cmd'. Klik cmd.exe met rechts aan en kies opstarten als administrator. Typ in het zwarte scherm 'chkdsk /f' en druk op enter. Start de pc opnieuw op om de harde schijf te controleren op fouten. 2) Ga naar het start menu en zoek in de zoekbalk op 'cmd'. Klik cmd.exe met rechts aan en kies opstarten als administrator. Typ in het zwarte scherm 'sfc /scannow' en druk op enter. De systeembestanden worden nu gecontroleerd en indien nodig gerepareerd. 3) Kopieer nu het cbs.log bestand, dat staat in C:\Windows\Logs\CBS, voor alle zekerheid even naar het bureaublad in verband met de rechten op systeem mappen. Vanuit daar kun je deze uploaden. Eventueel zip je het bestand vanaf het bureaublad. MVG, Marc
  14. Beste Geerine, Daar ben ik weer. Sorry voor de vertraging. In een van de eerste vragen wordt gevraagd om SFC uit te voeren. De System File Checker (SFC) kan namelijk eventueel beschadigde Windows bestanden repareren. Je komt helaas niet meer op dit log bestand terug. Kun je daarom deze tool en liefst ook CHKDSK eens draaien en daarna het log bestand CBS.log eens posten? Check Disk: Uw vaste schijf op fouten controleren in Windows 7 System File Check: Het hulpprogramma Controle systeembestanden gebruiken om problemen met ontbrekende of beschadigde systeembestanden in Windows Vista of Windows 7 MVG, Marc
  15. Beste, Gezien de search bestanden beschadigd waren kan ik eigenlijk ook niets anders dan vragen de index opnieuw op te laten opbouwen. Dat kan overigens heel lang duren. Hangt de hele pc of enkel de verkenner trouwens op een search? Als het hele systeem hangt kun je dit dan eens testen met het taakbeheer open. Mogelijk kost het veel system resources. Dit kun je monitoren in het prestatie tabblad. MVG, Marc
Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.