Ga naar inhoud

vreemde startvenstersl


Simcal

Aanbevolen berichten

Beste helpforum,

Bij het opstarten van windows 7 verschijnen vooreerst na elkaar drie kleine vensters in de linker bovenhoek van het scherm met de woorden HDM1, Analog en Digitaal. Daarna start W7 normaal maar enigzins vertraagd op.

Hoe kan ik deze onnodige vensters wegkrijgen ?

Dank voor uw aanwijzing of hulp,

Tjen:-)

aangepast door Simcal
startvensterl moet zijn startvenster
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tjen,

Welkom op PCH!

De meldingen die je krijgt zijn waarschijnlijk afkomstig van je beeldscherm. Dit ten gevolge van het al dan niet ontvangen van gegevens van de opstartende computer. Het scherm krijgt niet altijd gegevens door van "wat moet ik nu tonen aan de gebruiker". Op zich dus niks om je zorgen om te maken, tenminste als de vensters verdwenen zijn van zodra de computer is opgestart.

--> controleer eens je schermkabel; zit die wel goed vast? Zowel in het scherm als in de computer.

Je schrijft dat je last hebt van een trage opstart... persoonlijk denk ik niet dat dit gerelateerd is aan de meldingen. Kan je er met zekerheid zeggen als er plots een vertraagde opstart is?

Wil je de opstartprocedure inkorten dan kan je onderstaande eens uitvoeren,

Download Soluto. (klik er op)

Klik op I Agree – Install. Wacht in het scherm wat daarop volgt. Na 30 seconden verdwijnt dit scherm en installeert Soluto verder. Tijdens dit proces kan je je pc normaal gebruiken.

Als je wilt zien hoever Soluto is met installeren druk je met de rechtermuisknop op het icoontje soluto.png rechts onderin op de taakbalk en kies je voor ‘Open’.

Als de installatie voltooid is zal Soluto vragen om opnieuw op te starten. Sla alle programma’s die je open hebt staan op, en klik op Reboot PC Now.

Als de pc opnieuw opgestart is open je Soluto en klik je op ‘Chop Boot’. Daar kan je programma’s uitsluiten van het opstarten.

Voor een uitgebreide handleiding hierover klik je Hier. (klik er op)

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gegroet Mako,

Aansluitingen nagegaan. Deze zijn in orde maar ik krijg nog steeds vermeldingen mooi ingekaderd in de linker bovenhoek nl., repectievelijk HDMI, Analog en Digital. De vermeldingen zelf doen geen schade maar vertragen wel mijn opstartsnelheid.

Ik heb ook Soluto geïnstalleerd. Na uitvoering krijg ik drie verwittigingen als resultaat nl.

You are frustrated by resp.: internet explorer, NVIDEA Phys X en avast Free Antivirus (de laatste is als antivirus-programma geïnstalleerd op mijn pc). Verder kan ik normaal werken. Opstarttijd is nu 1,18 min. Is dit normaal of te veel volgens U.

Ik heb wel het vermoeden dat avast iets te maken heeft met deze problematiek.

Tjen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tjen,

Een opstarttijd van 1,18min is best in orde hoor! Alles hangt natuurlijk af van wat de eigenschappen van je computer zijn. Vergelijk het met een auto, je weet ook pas hoe snel hij gaat wanneer je weet wat er onder de motorkap zit ;-). Maar opnieuw; 1,18 is niet slecht.

Kan je onderstaande eens uitvoeren, zo krijgen we meer informatie over je computer. Bovendien kunnen we dan ook beter zeggen als de opstarttijd past bij het vermogen van jouw computer.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gegroet Mako,

Er wordt nu wel sterk afgeweken van mijn oorspronkelijk vraag. Ik ga me toch maar houden aan je berichtgeving van 6 september l.l.

Ik kan er verder mee leven dat deze berichten telkens verschijnen bij het opstarten al weet ik nog altijd niet wat hiervan de oorzaak is. Toch bedankt hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.