Ga naar inhoud

aankoop nieuwe laptop


Aanbevolen berichten

Het scherm van mijn oude laptop is kapot. Eerst was het plan om een evenwaardige laptop als mijn huidige te kopen, maar aangezien mijn laptop nog via hdmi op een externe monitor kan, ben ik dus op zoek naar een andere laptop.

Deze zou ik vooral gebruiken om enkele uurtjes per dag te surfen en te chatten. Ik hoor ook zeer positieve dingen over het merk asus, dus wil ik graag een asus kopen.

Eerst dacht ik aan deze: Asus X54C-SO263V-BE Azerty - Laptopshop.be

Een sterk nadeel hieraan is de processor denk ik.

Daarom ging ik op zoek naar een andere asus die ook nog net binnen mijn budget ligt, ik kwam uit bij deze:

ASUS X54HR-SX196V -BE bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

deze laptop heeft een i3 processor en daar heb ik een veel beter gevoel over.

Wat denken jullie? Is het aangeraden de laptop met de i3 processor te kopen? Zijn er nog belangrijke verschilpunten?

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe handig je bent en wat de specs van je huidige laptop zijn, maar misschien kun je ook je scherm vervangen?

Verder zijn er geen echter verschillen tussen de twee laptops. behalve de processor en videokaart.

Ik zou aanbevelen om goed te kijken wat je eisen zijn aan de laptop. Zo kun je met elke laptop goed surfen en chatten. Daar heb je nou niet echt hoge prestaties voor nodig.

Moet je accu lang zonder oplader kunnen?

Zit je vaak buiten? (moet je geen glanzend scherm hebben)

Hoe groot moet je scherm zijn?

Moet ie makkelijk mee te nemen zijn? (gewicht)

Etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe handig je bent en wat de specs van je huidige laptop zijn, maar misschien kun je ook je scherm vervangen?

Verder zijn er geen echter verschillen tussen de twee laptops. behalve de processor en videokaart.

Ik zou aanbevelen om goed te kijken wat je eisen zijn aan de laptop. Zo kun je met elke laptop goed surfen en chatten. Daar heb je nou niet echt hoge prestaties voor nodig.

Moet je accu lang zonder oplader kunnen?

Zit je vaak buiten? (moet je geen glanzend scherm hebben)

Hoe groot moet je scherm zijn?

Moet ie makkelijk mee te nemen zijn? (gewicht)

Etc.

Herstel zou zo'n 300 euro kosten. Mijn huidige laptop is de sony vaio vgn fw51jf.

een 15.6 is qua grootte perfect. De accu moet niet zolang zonder stroom kunnen, dus daar zit de laptop die ik wil aankopen ook wel goed.

Dank je voor je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw scherm kost €125 €145 LINK1 LINK2 LINK3 (wel een andere resolutie?). Heb je al een topic geplaatst over het kapotte scherm? Ik ben namelijk wel benieuwd wat er aan kapot is.

Bij mn vriendin had ik het beeldscherm gerepareerd binnen een uurtje, er was een draadje gebroken in de kabel bij het scharnier.

Ik kan wel advies geven uit de 2 laptops en als ik dat zou doen is het gewoon de goedkoopste omdat je er niet meer mee doet dan surfen en chatten.

Laatste link waar je nog even naar kan kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw scherm kost €125 €145 LINK1 LINK2 LINK3 (wel een andere resolutie?). Heb je al een topic geplaatst over het kapotte scherm? Ik ben namelijk wel benieuwd wat er aan kapot is.

Bij mn vriendin had ik het beeldscherm gerepareerd binnen een uurtje, er was een draadje gebroken in de kabel bij het scharnier.

Ik kan wel advies geven uit de 2 laptops en als ik dat zou doen is het gewoon de goedkoopste omdat je er niet meer mee doet dan surfen en chatten.

Laatste link waar je nog even naar kan kijken

het is blijkbaar een bijzonder zeldzaam scherm. Heb contact opgenomen met verschillende herstellers, 2 daarvan herstelden zelf het scherm niet, de derde was van laptopdokter.be ofzoiets. Hij schat de kosten op 300 euro. De grootste oorzaak is dat het een 16.4 inch scherm is.

dank je voor het advies, maar denk je niet dat de processor iets te licht is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor normale dingen is de i3 uitermate geschikt voor dagelijkse dingen zoals, surfen, word, muziek, etc.

Er zijn betere processors in de zelfde prijsklasse, maar niet van Intel.

Ik heb zelf een mini laptop met een intel atom processor in een netbook en daar kan ik photoshop mee draaien (wel windows 95)

Wil je echt gamen, dan zit je al snel aan de i5. Maar dan moeten ook de andere componenten fatsoenlijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor normale dingen is de i3 uitermate geschikt voor dagelijkse dingen zoals, surfen, word, muziek, etc.

Er zijn betere processors in de zelfde prijsklasse, maar niet van Intel.

Ik heb zelf een mini laptop met een intel atom processor in een netbook en daar kan ik photoshop mee draaien (wel windows 95)

Wil je echt gamen, dan zit je al snel aan de i5. Maar dan moeten ook de andere componenten fatsoenlijk zijn.

ik fotografeer zelf vaak en ik maak gebruik van lightroom. Het is niet de bedoeling dat ik lightroom ga gebruiken op die nieuwe laptop, maar op mijn huidige laptop met kapot scherm :D

Ben nogal van het principe dat een laptop zonder een intel-processor geen laptop is ;) Mijn eerste pc was met een amd, nooit meer :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.