Ga naar inhoud

Pc bevriest als ik netwerkkabel gebruik


Klv1980

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb sinds kort een nieuwe install van windows 7 Prof (x64) gedaan. Deze mooi geregistreerd en alle drivers geüpdate.

Het geheugen heb ik uitgebreid van 3x 1 gig naar 4x1 gig. Als ik de pc opstart loopt deze na 2 minuten vast, beter gezegd hij bevriest en ik kan niets meer doen dan de pc uit zetten.

Nu heb ik een aantal zaken laten testen mbt het geheugen en bios, de geheugen strips (hier had ik 1 gig gekocht) zijn in de winkel getest en ze hebben het bios opnieuwd geistalleerd en getest en alles was oke.

Thuis de pc aangezet en alles ging goed, echter na het insteken van de netwerkkabel loopt de pc weer vast.

Als ik de pc opstart zonder netwerk aansluiting doet hij het wel goed.

Als ik er 1 gig geheugen uithaal dan doet hij het ook weer goed, zelfs met netwerk verbinding.

Wie kan mij verder helpen met het identificeren van het probleem?

mvg Joep

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren een hele tijd gewerkt zonder problemen. Heb een complete scan gedaan van de pc en met emsisoft gescand, heb mijn Nas weer aangesloten en alles ging goed. Het Ip-adres is nog steeds automatisch toegewezen. Toen starte ik dropbox weer op en liep hij weer vast. Ik had dropbox uitgezet omdat ik het idee had dat deze de oorzaak was van het vastlopen, als die gaat synchroniseren bij het opstarten.

Op het werk heb ik een laptop met 8 gig en windows x64 met hetzelfde dropbox account en daar gaat het goed. zou dit een oorzaak kunnen zijn en wat kan ik nog meer proberen??

mvg Joep

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens via Start naar Uitvoeren en typ in het uitvoer venster perfmon /rel en druk op Enter.

In het venster wat opent zie je de betrouwbaarheidsgeschiedenis, kun je hier iets vinden wat betrekking zou kunnen hebben op je probleem.

Kijk dan naar Waarschuwingen en Kritieke gebeurtenissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, ik heb het prog gedraaid en het enige prog die steeds terug komt is Applephotostream. post-38102-1417705097,5197_thumb.jpg

het lijkt er op dat ook dropbox een fout veroorzaakt als die gaat connecten / syncen. Wat kan ik nog proberen te onderzoeken??

gr joep ps moet snel typen anders loopt hij weer vvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.