Ga naar inhoud

Pc bevriest als ik netwerkkabel gebruik


Klv1980

Aanbevolen berichten

Ik heb zo het vermoeden dat we het probleem moeten gaan zoeken bij je chipset.

En helaas komt dit probleem vaker voor, het kan wel eens opgelost worden door een BIOS update maar helaas beschikt je moederbord over de laatst beschikbare BIOS.

Soms kan het toegeschreven worden aan het geheugen, maar omdat het in jou geval niet uitmaakt welk latje je verwijderd om het werkend te krijgen kan dit zo goed als zeker uitgesloten worden.

Ik denk dat je chipset(geheugencontroller) niet overweg kan met 4 geheugen latjes, mogelijk als je 2 latjes van 2GB had genomen was dit probleem je bespaard gebleven. :dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, Ik heb de pc na een weekendje testen maar weer terug gebracht naar de winkel waar ik het geheugen heb gekocht. Ze gaan hem nu nog een keer testen (hebben ze vorige week ook al gedaan en toen bios geupdate). Ik heb ze alle tips mee gegeven die wij hebben onderzocht en ook de tip van het 2 gig geheugen. Ik laat direct iets weten als ik de pc terug heb of iets hoor van de winkel. gr joep

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben vandaag gebeld dat ze denken dat het de voeding is die niet constant voldoende power kan geven ivm de 4 gig. Ze bieden nu aan om een nieuwe voeding in te bouwen en dan mij te laten testen of het probleem verholpen is. Zo niet dan halen ze de voeding er weer uit en moet ik de 1 gig er maar uit halen om hem stabiel te laten lopen.

to be continue......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik heb de pc nu een aantal dagen getest en hij is niet meer vastgelopen sinds dat de nieuwe voeding er in is gezet.

Ik ga er dan ook maar even vanuit dat het probleem nu is opgelost. De winkel dacht dat de oude voeding niet meer stabiel was en dat bij het aanspreken van 4 gig de voeding op willekeurige momenten te kort kwam en daardoor vastliep.

Het zijn weer 60 euro maar ja dan werkt de pc in ieder geval wel weer zoals je zou verwachten.

Bedankt voor het mee denken en de diverse tips.....1

call gesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.