Ga naar inhoud

Windows 7 verder finetunen op Samsung SSD 830


LHE

Aanbevolen berichten

Ik heb een SSD Samsung 830 128 GB op mijn laptop geplaatst als vervanging van de originele HDD (dient nu als tweede schijf voor opslag data). Ik heb een kloon van mijn C-partitie gemaakt en geplaatst op de SSD (met Acronis D - de bijgeleverde Norton Ghost 15 kon de partities helemaal niet lezen). Helaas kon Windows 7 niet opstarten en was ik genoodzaakt Windows7 nieuw te installeren. De SSD gebruik ik enkel voor het OS en programma's.

Ik heb dus nu een verse W7 installatie naast de map Windows Old (op een primaire actieve 70 GB partitie)

Het tegengaan van defragmentatie , de Trim en verdere instellingen in het register heb ik nauwgezet uitgevoerd volgens de handleiding te vinden in het Forum. De Magic software had niet alles in orde gebracht

Nu enkele vraagjes.

  • Hoe verwijder ik best de grote map Windows Old op de SSD - gewoon verwijderen of niet?
  • Maak ik nu van de bestaande 70 GB primaire partitie(grootte van de originele kloon) een 128GB primaire partitie of beter van niet?
  • De verwijderde bestanden komen niet in de prullenbak terecht ; hoe dit aanpassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je eenvoudig alles in een keer kan oplossen.

Maak een back-up op die oude hdd(start>config.scherm>back-up maken >systeemkopie maken) van die nieuwe Windows installatie en maak een systeem herstelschijf als je dat nog niet gedaan had.(word automatisch gevraagd na de back up)

Nadien steek je de herstel cd in je drive en start hier van op.Repareer je systeem en vink zeker aan schijven formatteren maar sluit de oude hdd uit.(normaal zal dit automatisch het geval zijn omdat daar de back-up staat)

Je hebt dan je Windows op je ssd en de rest is leeg.

Voor de prullenbak,klik rechts op de prullenbak en kijk of bestanden niet naar de prulleenbak verplaatsen maar direct verwijderen is aangevinkt en vink dit uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie.

Ik heb het programma Secure erase (Samsung SSD Magician) voor snelformatteren.

Zit ik nog met de vraag of ik van de SSD het beste één actieve primaire partitie maak (128 GB) of de 70GB actieve primaire partitie behoud en de resterende ruimte niet toegewezen, primaire partitie of logisch station maak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt volledig af wat je met de resterende ruimte wil beginnen.Als je zinnens bent om in de toekomst nog een OS te installeren kan je best de 70GB actieve primaire partitie gewoon behouden en de rest formatteren als logisch station,anders moet je die partitie later alsnog formatteren als je ze wil gebruiken.

De vraag is of je met Secure erase enkel de partitie kan formatteren waar je OS niet opstaat?!

Is het prullenbak probleem opgelost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestanden niet in prullenbak plaatsen, maar direct verwijderen staat uitgevinkt, vreemd genoeg staat een verwijzing van de prullenbak naar de vorige HDD-schijf naar een logisch station. Als ik op de prullenbak rmklik en een verwijzing wil maken naar de C-partitie SSD toepassen en OK springt hij toch automatisch naar het Logisch station. Vreemd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.