Ga naar inhoud

Defect Ram slot?


Evan

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een (wat oudere) pc die 1 gb ram had.

Besloten om een ram upgrade uit te voeren.

Specs:

Moederbord: GeForce6100PM-M2 (V2.0) ECS Web Site

Ram waar ik weer mee upgrade:

  • Module Size: 4GB kit (2GBx2)
  • Package: 240-pin DIMM
  • Feature: DDR2 PC2-5300
  • Specs: DDR2 PC2-5300 • CL=5 • Unbuffered • NON-ECC • DDR2-667 • 1.8V • 256Meg x 64

Probleem is, beide sticks werken (allebei getest in 1e slot), zolang ik mn 2e ram-slot niet gebruik.

Zodra ik de 2e stick erbij prik, boot de pc niet meer op.

Kan iemand mij vertellen of dit een hardware-matig probleem is, want ik zelf zou geen andere fout kunnen bedenken.

alvast bedankt.

aangepast door Evan
typo's
Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je één geheugen latje in het tweede slot steekt boot de pc dan wel?

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.