Ga naar inhoud

onbruikbare usb poorten bij Eee PC 1008P


Ravotterke

Aanbevolen berichten

Hallo pc-freaks,

Mijn Eee PC 1008P is traag geworden maar het meest vervelend is dat hij geen usbsticks meer herkent. In apparaatbeheer vind je wel alle nodige stuurprogramma's maar als je een usbstick ingeeft krijg je een foutendriehoekje. Wanneer je het stuurprogramma wil bijwerken geeft hij de melding "het beste stuurprogramma is reeds geladen". Wanneer je alle usb-betrokken stuurprogramma's verwijdert wijzigt er zelfs na een reboot niets aan de vervelende situatie.

Ik heb ooit een 28MB usbstick bootable gemaakt onder DOS om ghost te gebruiken. Het is de enige stick die ik kan gebruiken om in het bootmenu op te starten .... onder DOS. Ik denk dat (vermits er een d-partitie bestaat) de mogelijkheid bestaat om alles opnieuw in de originele staat te krijgen maar dan verlies ik al mijn gegevens. Dus de bedoeling is eerst deze te vrijwaren en dan misschien een antimalwareprogramma te proberen. En in laatste instantie het boeltje opnieuw in fabriekstoestand te brengen. Dit alles lukt evenwel niet onder DOS. Ik zie de c- noch de d-partities na opgestart te zijn onder DOS. Heb vandaag al geprobeerd om een aantal grotere usb-sticks bootable te maken met een aantal iso-bestanden (bijv van HIREN) maar tevergeefs ! Het lukt me niet meer. Telkens ik denk een stick klaar te hebben blijkt hij niet herkend in het bootmenu. Ben hier nu reeds een ganse dag mee bezig (sticks wisselen - andere iso-bestanden uitproberen ..). Iemand een idee/oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.