Ga naar inhoud

front USB aansluiten op moederbord


anniem

Aanbevolen berichten

Op moederbord Intel d946GZIS zijn de 2 front USB-poorten niet aangesloten. Uit dat frontpanel komen 3 lichtgrijze kabels.

De 1ste kabel komt in een zwart blokje Azalia met eerste rij 5 pinnetjes en 2de rij 4 pinnetjes (3-0-1) dit blokje gaat naar een identiek verlengblokje(?) AC'97 dat ingeplugd is in een audio-uitgang op het moederbord.

De 2de komt in een zwart blokje met 3 pinnetjes: 1 + 5V + 1 -D + 1 +D & een 1 pin blokje ground.

De 3de komt in een zwart blokje met 3 pinnetjes: 2 + 5V + 2 -D + 2 +D & een 1 pin blokje ground.

Ik weet niet hoe en waar ik die moet inpluggen om de 2 front USB-poorten te kunnen gebruiken.

Onderaan zijn 2 aansluitingen (USB1 en USB2) met telkens 9 pinnen (5 + 4).

Ik probeerde de beide blokjes+ground onder elkaar aan te sluiten op USB1 waarbij het laatste pinnetje vrij bleef maar er kwam een foutmelding.

Kan iemand mij helpen? Hoe moet ik die 2de en 3de kabel aansluiten om de USB-poorten vooraan eveneens te kunnen gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de afbeelding uit de link die ik je eerder doorgaf zie je naast de Sata poorten de Front pannel connector ( S ),meest logische zou dus zijn dat je daar de USB connector op aansluit (dit kan ook maar op 1 manier,zoals je ziet op die afbeelding heb je op die connector een rijtje van vier en een rijtje met vijf pinnetjes).

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de S = front panel header zitten HDD led + Power led + reset + On/Off = 4 x connectors met 2 pinnetjes aangesloten dus niet de USB.

Die USB front moet dus zeker op de V aangesloten worden. Ik weet alleen niet hoe. Allebei op USB 1? Allebei op USB 2?

Ik zal het met trial en error moeten zoeken en hopen dat ik de juiste combinatie vind.

Is het mogelijk de front USB's USB1 zijn en niet compatibel met USB 2.0? Hoe kun je dat zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.