Ga naar inhoud

Splitter op mijn radio


jespertje

Aanbevolen berichten

Hallo,

het heeft misschien niet zoo veel met pc's te maken, maar weet niet waar ik het anders moet vragen. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

ik heb een Sharp XL-MP2H en wil daar meer dan de standaard 2 boxen op installeren. kan ik hier een speciale splitter op doen?

weet niet of dit kan, omdat deze radio met rode en zwarte draadjes werkt.

weten jullie of hier een speciale splitter voor is?

alvast harstikke bedankt.

m.v.g. Jesper

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kàn schadelijk zijn, aangezien de weerstand die je versterker ondervindt dan gehalveerd is, en er dus te veel stroom uit de versterker getrokken kan worden.

Als je dus hoort dat de muziek begint te vervormen (kan zelfs zijn dat dat niet gebeurd als de versterker een beetje overbemeten is) zéker niet luider meer gaan zetten. Zorg ook dat je de koeling-voorschriften van je versterker in acht neemt, aangezien je meer hitteproductie zal hebben.

Ik moet echter zeggen dat het me zou verwonderen als het er niet tegen zou kunnen. Ik heb hier dezelfde opstelling staan (2 luidsprekers in de slaapkamer, 4 in de living) en die worden alle 6 door een stereoversterker aangesturd... Dat is al een hele tijd zo & er is nog niets kapot (en wij zetten hem soms wel voluit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.