Ga naar inhoud

MBR: herinstallatie Windows 7


jerhay

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een nieuwe asus N76VM gekocht. Ik heb hier zelf een SSD in bijgeplaatst. Deze is geïnitialiseerd en werkt.

Nu had ik graag mijn besturingssysteem op deze SSD gezet om als opstartschijf te gebruiken. Ik heb hiervoor een windows 7 ultimate versie, ipv de standaard aanwezige windows op de asus.

Toen ik deze nieuwe windows wou installeren, heb ik de c-partitie (met de standaard geïnstalleerde windows) geformateerd (mbv de windows 7 ultimate cd). Vervolgens wou ik dan de ultimate versie op de SSD plaatsen, maar dit ging niet omdat ik deze had ingesteld als een GPT en niet als MBR. Toen ik deze windows 7 op de oorspronkelijke c-partitie wou installeren, bleek dit om dezelfde redenen niet te gaan (c-partitie was niet langer MBR?).

Nu krijg ik dus geen besturingssysteem meer geïnstalleerd op mijn laptop. Ik beschik wel nog over de backup dvd's van mijn laptop, maar ik heb liever deze versie niet op mijn pc staan.

Hoe kan ik de schijven zonder gebruik te maken van een besturingssysteem instellen als MBR? Eventueel kan ik booten met een ubuntu op een usb stick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.