Ga naar inhoud

pc valt uit na het aansluiten van dvd brander


theone1984

Aanbevolen berichten

hey allemaal ik heb een probleempje (alweer :s :))

ik had hier in een andere topic gezet dat ik de hele tijd wanneer dat ik een dvd wou branden de fout power calibration error kreeg, welnu had ik de lens eens proper gemaakt en hij deed het weer effe maar niet lang en daarom heb ik mij maar een andere dvd schrijver aangeschaft de NEC5200A

Welnu ik ken bijna niets van computer maar een dvd schrijver in de plaats van een andere moet nog wel lukken dacht ik en dus heb ik de kabels op juist dezelfde plaats ingestoken als bij mijn vorige schrijver en daarna mijn pc opgestart en daar begon het probleem, hij startte niet alleen heel traag op maar telkens als hij op het scherm kwam te staan om windows op te starten dan viel de pc uit en startte hij opnieuw op

ik heb het dan maar eens geprobeerd om mijn pc op te starten zonder de nieuwe dvd schrijver aan te sluiten en dat ging weer zonder problemen

ik heb ook al geprobeerd om de schrijver aan te sluiten nadat ik de pc had opgestart, maar dan werkten mijn programmas de helft van de tijd niet meer en kon ik ook niet meer op internet

oh ja ik ben ook al een nieuwe gaan halen maar hij deed juist hetzelfde

kan iemand mij hierbij aub helpen

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog niet echt een beeld van wat er fout gaat. Ik denk zelf dat je kabels nog steeds niet goed zitten, aangezien je gehele pc er van de kaart is.

Kun je misschien eens een foto maken hoe je de dvdreader (met kabels) hebt aangesloten?

Dan kunnen we iets meer aansluiten bij je verhaal ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel kijk ik heb zoals gezegd gewoon mijn vorige schrijver eruitgehaald en de nieuwe eringestoken en de voedingskabel en die andere brede zwarte kabel allebei juist hetzelfde ingestoken als dat ze op mijn vroegere dvd schrijver waren aangesloten en met die had ik geen problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bekijk eens het type stekker voor de voeding van de dvd-lezer. kijk in de kast of er ergens nog een vrije identieke stekker hangt

, op een aparte kabel. Als dat zo is, verwissel deze.

De opmerking "power calibration error" doet mij een beetje denken aan een foute voedingsspanning of zo. Het proberen waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

power calibration error heeft normaal niets met de voedingsspanning te maken, dat is dat je brander niet goed weet op welke sterkte hij op je schijf moet branden (wat idd vaak met een defecte / vuile lens te maken heeft)

Ik zou toch die master-slave settings eens controleren.

jumpers.gif

Achterop je apparaten die op die IDE kabel aangesloten zijn (die platte brede) zie je zo gelijk hierboven het stukje waar je master/slave kan instellen. De tekeningetjes wat master & slave is kunnen afwijken van wat op die afbeelding staat, maar dat staat normaal duidelijk bovenaan / op de achterkant van je drive aangegeven.

Kijk even naar je oude drive & lees daar af of hij master of slave ingesteld stond, haal je nieuwe drive eruit & stel hem op dezelfde manier in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

power calibration error heeft normaal niets met de voedingsspanning te maken, dat is dat je brander niet goed weet op welke sterkte hij op je schijf moet branden (wat idd vaak met een defecte / vuile lens te maken heeft)

Ik zou toch die master-slave settings eens controleren.

jumpers.gif

Achterop je apparaten die op die IDE kabel aangesloten zijn (die platte brede) zie je zo gelijk hierboven het stukje waar je master/slave kan instellen. De tekeningetjes wat master & slave is kunnen afwijken van wat op die afbeelding staat, maar dat staat normaal duidelijk bovenaan / op de achterkant van je drive aangegeven.

Kijk even naar je oude drive & lees daar af of hij master of slave ingesteld stond, haal je nieuwe drive eruit & stel hem op dezelfde manier in.

Jihaaaa hij werkt eindelijk, bedankt Masters voor de hulp en natuurlijk ook alle anderen, maar het was gelijk da ge gezegd had Masters, hij stond op master en hij moest op slave staan.

Echt heel fel bedankt Masters want ik wou juist naar de winkel gaan om hem laten na te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.