Ga naar inhoud

Is dit een redelijke samenstelling?


Deathmaxx

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ga binnekort een nieuwe Game PC kopen en ik vroeg me af of dit een goede samenstelling is:

Intel i5 3570K

16 GB DDR3-1600 Ram

128 GB SSD + 500 GB HDD

Zalman ZII Plus behuizing

600 Watt voeding

7.1 Audio

Asrock B75 Pro3-M

Nvidia GTX 660Ti 2GB

Ik vroeg me af of je met deze samenstelling games zoals World of Warcraft, Battlefield 3 op max kan draaien?

Deathmaxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Vooral Gamen

Wat is mijn budget ? - Ong 1030

Een merkcomputer of een samenstelling ? - Maakt niet uit

Ga ik overklokken ? - Denk het niet

Ga ik later upgraden ? - Ja na een jaartje of 3-4

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Ja

Ga ik zelf assembleren ? - Als het niet te moeilijk is wel

Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Nee

Ga ik zelf installeren ? - Ja

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Nee

Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Nee

Heb ik specifieke wensen ? - Nee

Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- Nederland, geen specifieke webwinkel

Die samenstelling die ik eerder vermeldde is 1030 Euro.

Is dat een goede samenstelling of kan hij beter voor dat geld?

Deathmaxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die samenstelling kan echt wel beter. Ook is het niet aangeraden om enkel maar een SSD te nemen, aangezien 256GB zeker niet voldoende zal zijn voor Windows, applicaties en games.

Samenstelling:

De samenstelling is ongeveer hetzelfde als in bericht 1, maar dan wel veel gebalanceerder en goedkoper. De processor wordt een i5 3550, aangezien je toch niet gaat overklokken. Ook is er een CPU-koeler aanwezig, wat zorgt voor betere koeling en lichtere geluidsproductie. Daarnaast is er 'slechts' 8GB aanwezig i.p.v. 16, omdat 8 nog ruim voldoende is voor de komende jaren, 16GB is gewoon te veel.

Verder zit er een Samsung 830 SSD in met een capaciteit van 128GB, vergezeld door een Seagate 2TB harde schijf. Ook het moederbord werd vevangen door een beter exemplaar, de ASRock Pro3 Z77. Uiteraard is er een DVD-brander aanwezig.

Alles wordt gevoed door een Corsair GS600 voeding en geplaatst in een Antec One behuizing. Eventueel kan je nog assemblage toevoegen aan de samenstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.