Ga naar inhoud

[OPGELOST] Standaard e-mail client


Aanbevolen berichten

Op bepaalde websites kan je een "briefomslag" aanklikken die je dan de mogelijkheid biedt om een mail te zenden.

Als ik dit probeer, krijg ik telkens de melding dat de bewerking niet kan uitgevoerd worden omdat de standaard e-mailclient niet geïnstalleerd is.

Als browser gebruik ik Firefox en als e-mailclient gebruik ik Thunderbird.

Moet ik dit ergens in Windows aanpassen? Ik draai Vista op een laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon in je Thunderbird bij extra's aanduiden dat Thunderbird als standaard email-client moet gebruikt worden.

Should do the trick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan raja, djo4ever:

graag stel ik even voor dat jullie eerst zeker zijn van een suggestie vooralleer deze te plaatsen. Zo vermijden we onnodige handelingen.

De suggestie van Novus is de correcte :-)

hier geef ik even de getailleerde instructies:

2.1 Hoe stel ik Thunderbird in als default mail programma?

De eerste keer dat je Thunderbird opstart vraagt het programma of het zichzelf het standaard mailprogramma moet maken. Wanneer je "No" hebt geantwoord en je wilt dit later toch:

  • Windows, Mac: ga naar Edit | Preferences | General en zet een vinkje bij "Use Thunderbird Mail as the default mail application".Als je nog steeds problemen hebt met mailto: links onder Windows, ga naar Start | Instellingen | Configuratiescherm en open Internet Opties. Onder de "Programs" tab, selecteer "Thunderbird" in de 'drop-down' lijst naast "E-mail:".
  • GNOME (Unix/Linux): Open het Control Panel. Ga naar Document Handlers | URL Handlers. Zet mailto in het linker tekstveld en gnome-moz-remote "%s" in het rechter. Zet het volgende in ~/.gnome/gnome-moz-remote (maak het bestand indien het niet bestaat):[Mozilla] filename=volledige pad naar Thunderbird installatie-map/mozilla
  • KDE 3 (Unix/Linux): Open het Control Center en ga naar Network | Email. Onder Preferred Email Client, tik:volledige pad naar Thunderbird installatie-map/mozilla --mail

Laat gerust even horen of dit uw probleem heeft kunnen oplossen.

Mvg Karel

beheerder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.