Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Momenteel zit ik met,

4.096 MB 600 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM van samsung

Vista herkent toch maar een 3 gb, maar kan geheugen kopen aan een spot prijsje van het zelfde merk dat er nu inzit van samsung. maar dan van

3.072 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024 + 2 x 512]

Zou dit verschil uitmaken in snelheid of gewoon zo laten.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die 4GB die er nu inzit zijn dat 2latjes of 1?

Ik zou het zo laten, van snelheid is 4GB sneller, als er 2 latjes zijn en je pc dual-channel ondersteunt.

Alleen die 600MHz en 800Mhz zou een verschil kunnen maken, maar ik weet niet of dat direct voelbaar is.

Conclusie: ik zou het zo laten...

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die 4GB die er nu inzit zijn dat 2latjes of 1?

Ik zou het zo laten, van snelheid is 4GB sneller, als er 2 latjes zijn en je pc dual-channel ondersteunt.

Alleen die 600MHz en 800Mhz zou een verschil kunnen maken, maar ik weet niet of dat direct voelbaar is.

Conclusie: ik zou het zo laten...

Grtz

Het zijn 4 latjes van 1 gb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

ik zou het zo laten. Je gaat misschien 1% snelheidswinst hebben ofzo (als je al 4 latjes op 667mhz hebt, ga je weinig winnen naar 4x800mhz), dus om daarvoor te gaan wisselen...

Als het nou 2x2 gig single sided was op 800mhz tot daar aan toe (maar ook dat gaat vrij weinig extra prestatie leveren tov de kostprijs ervan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou het zo laten. Je gaat misschien 1% snelheidswinst hebben ofzo (als je al 4 latjes op 667mhz hebt, ga je weinig winnen naar 4x800mhz), dus om daarvoor te gaan wisselen...

Als het nou 2x2 gig single sided was op 800mhz tot daar aan toe (maar ook dat gaat vrij weinig extra prestatie leveren tov de kostprijs ervan)

Ik ben eens naar de prestatieindex gaan zien, en ik ben er achter gekomen dat het geheugen dat er nu inzit ruim voldoende is en dat het zinloos zou zijn om deze te vervangen.;)

Zodus je hebt 100% gelijk.

post-2413-1417703746,3479_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vista gebruikt nu eenmaal al een halve Gig, daarom dat ie maar een goeie 3Gig zal herkennen, is bij iedereen zo denk ik.

5.6 zal ervoor zorgen dat alles lekker loopt, why change a winning team?

Enige verschil dat je ZOU kunnen zien is aan je vista score, maar dan nog is dit geen zekerheid.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Je vista score ZAL sowieso stijgen als je dat doet, aangezien die vista score niet echt kijkt naar de hoeveelheid geheugen, maar naar de snelheid ervan. Ik heb nog machines met 8 gig geheugen op 533 een lagere score zien halen dan andere met 2 gig geheugen op 800mhz...

Die 3.x gig die herkend wordt heeft niets te zien met wat vista verbruikt; dat heeft te zien met een 32 of een 64 bit OS. Als je een 64 bit vista zou installeren dan herkent die evenveel geheugen of je moederbord aan kan (d.i. voor zover ik weet 64gig ram in de nog "betaalbare" moederborden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.