Ga naar inhoud

Ik blijf een error krijgen bij het spelen van games: LiveKernelEvent 141

CaptainRexCC
 Delen

Aanbevolen berichten

Games die mijn PC makkelijk aankan, crashen na een willekeurige tijd met de error LiveKernelEvent 141. Dit zijn alle details in het crashreport:

Problem Event Name:    LiveKernelEvent
Code:    141
Parameter 1:    ffff9c06041df010
Parameter 2:    fffff80340d4c188
Parameter 3:    0
Parameter 4:    1ab0
OS version:    10_0_19042
Service Pack:    0_0
Product:    256_1
OS Version:    10.0.19042.2.0.0.256.48
Locale ID:    1033

Ik speel op een windows 10 pc die altijd up-to-date is, en mijn games zeggen vaak dat ik mijn videodrivers moet updaten, terwijl ik dat al de hele tijd doe. Ik heb dit probleem al drie jaar, kan iemand mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik een Asus videokaart - al wel even oud,

maar ik heb soortgelijk probleem:

afbeelding.png.0febb598d7b18ba4811c8d632f0c6e47.png

De ene keer twee keer op één dag, dan weer een week (of zelfs langer!) niet.

Bij mij is het niet in een game, maar terwijl ik gewoon op mijn systeem met 'lichter' werk bezig ben

en het is dan altijd hetzelfde: mijn scherm valt uit (zwart), voor  /  seconden

en herstart zich dan weer.

Mijn workaround ( 'k heb een logitech draadloos tobo en muis):

- eerst in apparaatbeheer mijn tobo (dus niet mijn muis) gewoon Verwijderen

- herinstallatie van de SetPoint6.69.126_64.exe-drivers en daarna de Options_7.14.70 - drivers installeren.

(dit zijn de goede voor mijn configuratie, 'k heb ze zelfs ergens kant-en-klaar in een aparte map staan

en dan is het weer een tijdje goed...  :)

De laatste keer dat ik het had:

afbeelding.thumb.png.f0a9f15659b548145c8b09b96d9e7765.png

en sindsdien niet meer... (voorlopig :) )

't zal wel 'ergens" aan liggen, maar 'k heb zelf geen idee waaraan.

Ik dacht ook aan mijn vid-kaart,

maar als ik dan zie:

a. telkens heb ik zo'n logitechfoutmelding

b. bij gamen (toch meer stress voor de kaart) heb ik het nog nooit gehad

c. vervangen van de drivers doet het weer een tijd goed lopen

(en ik gebruik dus telkens die drivers, ze zijn nog van vorig jaar denk ik, dus aan de drivers-zelf kan het haast niet liggen,

anders zou het nà het vervangen ervan ook niet gaan.

Misschien ben jij met mijn ervaring iets?

dan ben ik eerder geneigd te denken aan softwarefouten (of 'iets' dat op onregelmatige tijdstippen bepaalde driverbestanden brak maakt ??? )

enne: welkom op PCH hé, CaptainRexCC !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Delen

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      40.193
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    Fraussen Daniel
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Gast
      Door Gast
      Ik heb gisteren eenn beveiliging van,
      Microsoft Security Essentials gedownload
      en geinst.
      Weet iemand hier iets van.

• Door Frans van wessel
      Geachte heer Karel ,
      Ik heb wimdows 7 ultimate 64 bits geinstalleerd en Systeem herstel en backup wekt niet.
      Heeft u daar een oplossing voor ?
      Met vriendelijke groet,
      Frans v. Wessel
    • Door Kelly6695
      Laptop valt uit tijdens (snel)typen

Ik had een probleem, ontstond uit het niets. Tijdens het (snel) typen viel me laptop ineens in slaapstand. Ik wist niet waardoor het kwam en het was echt super vervelend. Gezocht in Google naar oplossingen en niets kunnen vinden (in eerste instantie). Vandaar dat ik dit bericht ook plaats want ik heb de oplossing gevonden. 

Tijdens een chatgesprek met Windows werd er gedacht aan een software probleem, we probeerde een aantal dingen maar niets hielp. Het moest dan wel een hardware probleem zijn. Ik heb nog een tijdje gezocht op Google en vond het artikel wat mij gered heeft van heel veel problemen en kosten. 

Het bleek namelijk dat ik een magnetische armband droeg wat ervoor zorgde dat de slaapstand in de laptop werd geactiveerd. Armband afgedaan en probleem opgelost!

Met dank aan: https://www.baswijdenes.com/portfolio/laptop-goes-to-sleep-while-typing/ 

Ik wilde dit graag met jullie delen.
    • Door emryss
      wanneer ik met een nieuwe opgave wil beginnen en de a. invoer, springt de a. naar de tweede tab positie
      zoals in bovenstaande afbeelding te zien is, nu zijn er meerdere manieren die ik ken om hem terug te zetten naar de eerste positie, maar dan gebeurt er het volgende:
      de nummering gaat verder vanaf een ander punt, i.p.v. dat deze opnieuw begint
      Zou iemand mij alstublieftx kunnen uitleggen waardoor dit gebeurt en hoe ik het zou kunnen oplossen?
    • Door Wordvraag
      Goedemorgen,

Allereerst hoop ik dat dit topic hier goed staat. Ik heb een vraag en ben onbekend hier. Als meisje heb ik niet zoveel verstand van computers, dus misschien kan iemand mij helpen. 

Sinds enige tijd heb ik een nieuwe laptop, namelijk de Acer Swift. De laptop is super snel en bevalt goed, alleen Word loopt telkens vast. Zodra ik twee bestanden tegelijkertijd wil openen loopt hij vast, als ik een voorpagina wil toevoegen en als ik een plaatje wil plakken geeft hij iets aan met een ole-actie en dan doet hij het ook niet. Ik heb Word al opnieuw geïnstalleerd, maar dit mocht niet helpen. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt! 

Groeten,

• Nieuwe aanmaken...