Ga naar inhoud

[OPGELOST] Koeling blijft lopen, Vista Quad processor


Gast Moos

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Sinds enkele dagen blijft de koeling van mijn PC verhoogd draaien (gelijk aan bij het opstarten, wanneer deze kort in een verhoogde stand draait.

Er draaien weinig tot geen programma's.

Het betreft hier een pc van enkele maanden oud, dus stof kan het haast niet zijn.

De PC heeft een windows vista os en beschikt over een Intel Pentium Quad processor.

Heeft iemand een idee hoe ik de koeling weer op een normaal niveau kan krijgen?

Moos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pc's fan-ook een intel C2D Q6660- draait in het begin ook even heel snel.

Maar dit is maar tot dat Vista geladen is.

Weet je zeker dat het de fan van je CPU is en niet in je case?

En als je in Vista bent wat zijn dan je temperaturen, je kan dit bekijken in je Bios of met een programma zoals Speedfan.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net met Speedfan naar de processoren gekeken en deze geven allen een temperatuur van tussen de 42 - 45 gr. C, dus dat is wel goed.

Ik heb nog even naar m'n kast gekeken, maar het ziet er naar uit dat het de fan van de kast is en niet van de processor.

Deze fan blijft het zelfde aantal toeren draaien, zoals normaal is wanneer je de computer start. Daarna zou deze normaal (dus zachtjes) moeten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Druk zodra je computer start op DEL, of op F6, wat je in je BIOS brengt.

Zoek naar de Hardware Monitor, of de Fan Control.

Over het algemeen zit er meestal een Silent, Normal (of een dergelijke benaming) en Performance of Optimal Mode. Mogelijk dat jouw cpu koeler hier op ingesteld staat. Probeer het eens op een Silent Mode, en kijk of het verschil geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.