Ga naar inhoud

Trage netbook met nieuwe harde schijf


Mardis

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw hier, en ik zoek een oplossing voor mijn probleem..

Al enkele jaren heb ik een Emachines netbook 250 (windows xp erop), met een 160gig schijf (SATA).

Vorige week bleef het opstartscherm van Windows maar opladen, en dus heb ik windows opnieuw geinstalleerd.

Daar ik nog een nieuwe harde schijf had liggen ( WD 320Gig WD3200LPVT ), heb ik deze in de plaats gestopt van de oude. Dit vooral omdat de oude schijf al een tijdje 87% bruikbare ruimte had. Deze schijf heb ik in 2 partities opgedeeld.

De drivers heb ik overgenomen van de website van Emachines.

Mijn probleem is dus nu dat de netbook heel erg traag opstart en heel erg traag is op internet. Google gaat nog net, facebook bijvoorbeeld is een complete ramp.. de pc lijkt dan vast te lopen en na een tijdje krijg je toch de website te zien.

Er staat enkel Windows en Internet Explorer 8 en Office ( excel en word ) op, geen andere gegevens of programma's.

Wat heb ik mis gedaan ? Of komt dit door de grotere harde schijf en de oudere processor Intel atom N270?

Weet iemand een oplossing om mijn netbook terug sneller te laten draaien ?

Alvast bedankt voor de (eventuele) antwoorden !

PS Ik ben een beginner en weet niet zoveel af van de configuratie enzo van mijn netbook..

Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dus erger en erger aan het worden, nu kan ik bijna niet meer op internet via internet explorer, en dit zonder op sites behalve deze te zijn geweest.. het lijkt alsof het systeem blijft hangen en dat internet explorer probeert te openen maar dit niet lukt, om dan na enkele minuten toch de startpagina te laten verschijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier(klik erop) kun je alle nodige drivers vinden voor je netbook. Selecteer bij Operating System je besturingssysteem. Download de nodige drivers en installeer ze in deze volgorde.

Begin met de drivers van de chipset, het is belangrijk dat je deze als eerst installeerd. Verder kun je de overige drivers downloaden en installeren behalve de SATA AHCI driver, wacht hier nog even mee.

Voor de apparaten waar meerdere leveranciers voor zijn kan je dit tooltje van Acer downloaden en uitvoeren.

Zo kom je aan de weet van welke leverancier b.v je de lan driver of camera driver zal nodig hebben.

- - - Updated - - -

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de tip, maar...

of ik doe het helemaal verkeerd ( kan dus wel )

of mijn laptop wil niet mee

Ik heb zoals geadviseerd de driver chipset gedownload en daarna moest ik heropstarten.

Toen wilde mijn laptop niet meer opstarten, bleef hangen op windows, en gaf aan dat ik veilige modus kon opstarten of teruggaan naar eerdere settings.

Ik heb dus eerdere settings genomen.

Wat gaat er verkeerd ? Zou ik beter terug alles defragmenteren en Windows XP terug installeren en van 0 beginnen ?

Of toch maar geen 2 partities kiezen dan ?

Het is de snelheid die te laag blijft, zowel bij het opstarten als bij uitvoeren programma's, bestaat er een driverprogramma voor de WD blue scorpio HD ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.