Ga naar inhoud

Hoogtemeters


rokon10

Aanbevolen berichten

Beste Excellers,

Ik had een vraagje, de oplossing zou mij een heleboel werk besparen, dus op hoop van...

Vanuit een Garmin handheld-GPS kan van een track een excellbestand gegenereerd worden. Wat mij vooral interesseert zijn de hoogtemeters van elk waypoint.

Aangezien deze in één kolom staan is het wsl mogelijk om alleen de waardes van de positieve meters op te tellen.

Als je bv in één kolom hebt staan; 5, 4, 6, 5, 7, 5, zou de uitkomst 4 moeten zijn, dus alleen de positieve waardes ts 2 getallen, in dit geval ts 4-6 en 5-7 = 4

Iemand een idee hoe de formule er zou moeten uitzien?

Thx alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

rokon10,

Kun je dit verhaal eens in een Excel sheetje zetten, en dan nog eens je vraag.

Als je bv in één kolom hebt staan; 5, 4, 6, 5, 7, 5, zou de uitkomst 4 moeten zijn, dus alleen de positieve waardes ts 2 getallen, in dit geval ts 4-6 en 5-7 = 4

Hier kan ik uren naar zittten turen zonder er de logica van te zien.

Hoe zie je bvb dat een getal negatief is

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

5, 4, 6, 5, 7, 5, zou de uitkomst 4 moeten zijn, dus alleen de positieve waardes ts 2 getallen, in dit geval ts 4-6 en 5-7 = 4

Als ik op een hoogte sta van 5m, vervolgens een beetje daal naar 4m, stijg naar 6m, terug zak naar 5m, stijg naar 7m en terug daal tot mijn eidpunt op 5m hoogte zitten er in totaal 4 hoogtemeters in de benen, de bergaf is voor hetgeen ik wil niet relevant!

We plannen een 39-daagse tocht met de fiets en ik zou maw van elke dag willen weten hoeveel hoogtemeters ik heb moeten stijgen

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai, châpeau gasten

Nu zit ik nog wel met één moeilijkheidje, het excell bestand dat gegenereerd wordt vanuit MapSource (Garmin) toont de hoogtemeters wel, maar als tekstcel, dus met 'm' achter het getal, en momenteel niet optelbaar

Kunnen jullie dat ook nog voor mekaar krijgen?

Spijtig dat ge geen pintje door de internetverbinding krijgt, anders, met alle plezier :adore:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het niet met de volgende optie?

Zet ergens een 1 > kopieër deze en selecteer de cellen met tekst (getallen) > Plakken speciaal > kies onder Bewerken voor Vermenigvuldigen > OK

De ergens geplaatste 1 kun je weer verwijderen.

bucky

aangepast door bucky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.