Ga naar inhoud

[OPGELOST] xp opnieuw geinstalleerd en nu geen geluid!


fred

Aanbevolen berichten

Oke

warning: pcknuppel op het forum!

Ik weet niks van al die leuke technische functies die er allemaal mogelijk zijn met mijn fijne bakkie. Wat ik wel weet is dat na het opnieuw installeren van windows xp er ineens geen geluid meer komt uit mijn prima functionerende boxjes! Na veel gedoe heb ik het maar opgegeven om zelf erachter te komen wat er moet gebeuren om dit probleempje op te lossen. Dus bij deze een dringend verzoek om HULP!!!!

Mijn pc is een AMD Athlon XP 3000+

toetsenbord:

Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of microsoft natural PS/2 toetsenbord.

In de functie hardware toevoegen: staan voor 1) Raid-controller en 2) Multimedi-audiocontroller grote gele vraagtekens met een uitroeptekentje erdoorheen ( = vast niet goed)

Verder wordt er bij de functie: geluiden en audioapparaten geen boxen herkend en kan ik nergens iets toevoegen of invullen dus.......... nog steeds geen audio!!!!

wie o wie kan mij helpen???

(heb je genoeg apparaat info, ben ik nog dingen vergeten, zou je in je uitleg alles aan kunnen geven: wat, waar en hoe ik het moet doen, anders heb ik zo'n flauw vermoeden dat het nooit meer goed komt!)

alvast bedankt,

groeten PCknuppel No1!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de functie hardware toevoegen: staan voor 1) Raid-controller en 2) Multimedi-audiocontroller grote gele vraagtekens met een uitroeptekentje erdoorheen ( = vast niet goed)

beste,

bovenstaande had u inderdaad goed geraden!

u heeft normaal een cdtje van uw moederbord of geluidskaart gekregen.

kunt u eens op zoek gaan naar deze cdtjes?

normaal zult u dan op 1 van de cd's de geluids-driver tegen komen.

mocht u de cd's niet hebben, geen punt, dan geeft u opnieuw een gil en gaan we de betreffende geluidsdriver voor u zoeken!

als u de cd wel heeft kunt u deze in de drive steken en deze zal dan (normaal) uit zichzelf beginnen met de installatie van de nog niet geinstalleerde hardware.

Mv.Gr

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de snelle reactie!, maar dat cd'tje of kaartje is niet meer terug te vinden in m'n techno "spulletjes" bak, (ondanks verwoed gezoek!). Ben je dan misschien in staat om met de eerder genoemde informatie toch nog te achterhalen welke "geluidsdrive" ik moet hebben?

Alvast bedankt pcknuppel No1

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is zeker te achterhalen :)

ik weet niet of u misschien zo al weet wat voor een moederboard u heeft? (staat mogenlijk op een factuur)

en anders kunt u dit achterhalen met het programmatje cpu-z

u kunt dit downloaden uit onze downloadzone (links bovenin te vinden)

u pakt dit bestandje uit met bijv. winrar

u start dan het programmatje cpu-z op.

dit kan overigens even duren (enkele seconden zonder enig teken van leven)

dan kunt u daar normaal gezien in 1 of meerdere tabbladen achterhalen wat voor een moederbord u heeft.

aan de hand van het merk en type kunnen wij dan de drivers voor u opzoeken.

Mv.Gr

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed heb is het een moederbord van Sweex essentials: model KB-9801

Nu heb ik net ook alweer ff zitten zoeken bij de site van sweex naar dit model maar dat geeft ie dus niet weer en via google waren er meer mensen naar opzoek, daar was een reactie bij met een driver, maar die was voor windows 98 ipv voor win xp. Kom je hier verder mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry, te snel:

heb m gevonden, maar de link werkt bij mij niet, nu via google gewonload en er staat hier toch wat andere info ( begrijp er niks van, zoals gebruikelijk!:)

Motherboard

manufacturer: ASUSTeK computer INC

model A7V600-X REV 1.xx

chipset via KT600 rev 80

southbridge via VT8237

LPCIO ITE IT8712

BIOs

brand award software, inc

version ASUS A7V600-x ACPI BIOS revision 1004

date 05/12/2004

Graphic interface

version AGP version 3.0

transfer rate 8x max. supported 8x

side band enabled

Beter???

Ik snap er echt helemaal niks van, waarom staat er op het moederbord een heel ander model nummer? of is dit het nummer van weer iets ander?

Hoop dat je wat kunt vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

wow joepie, hij is aan het downloaden (nog ff wachten of ie het gaat doen), maar echt super bedankt, scheelt weer uren muggenziften in vakjargon waar ik niks van weet!

heb ik nog een dom vraagje :) : waar staat os eigenlijk voor? ( versie van windows toevallig, mijne dus xp?)

en eerst afsluiten en weer opstarten voordat het gaat werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.