Ga naar inhoud

positie en grootte vensters


xsilverwing

Aanbevolen berichten

Ik werk in Windows 8 zowel met de metro interface als het bureablad.

Met het bureablad heb ik het probleem dat de vensters steeds in het midden van het scherm komen staan in een klein venster.Iedere keer sleep ik dan het venster naar de gewenste positie en plaats maar volgende keer staat het weer in het midden.

Op mijnW7 heb ik dit opgelost door ctrl ingedrukt te houden tijdens het slepen en positioneren en af te sluiten met bestand>afsluiten ipv het rode kruisje.

Heb dit ook op W8 geprobeerd maar dat lukt dus niet.

Iemand die weet hoe dit op te lossen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit probleem nog steeds niet opgelost in Windows ?

Ik gebruik hiervoor altijd ShellFolderFix. (klik erop)

Dit programma onthoudt de locatie van vensters. Dit werkt perfect in Windows 7. In Windows 8 heb ik het nog niet getest...

Heb het nu op W8 en het werkt goed behalve voor twee mappen,kan je misschien eens uitleggen hoe jij het programma en instellingen gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken er eigenlijk weinig van. Ik denk dat ik de standaardinstellingen heb laten staan.

Het onthoudt wel posities van een venster (grootte,...), zelfs bij herstart. Je moet dan wel de optie aanvinken om shellfolderfix standaard op te starten met windows.

Dit zijn mijn instellingen bij ShellFolderfix:

post-484-1417705214,2889_thumb.png

Hier , hier , hier meer info.

Alsook hier:

» Have Windows Explorer remember explorer Window setting (e.g. Preview Pane size)

Van welke 2 mappen werken niet/of wordt de positie niet onthouden? Zijn dit mappen in de verkenner of snelkoppelingen op het bureaublad?

post-484-1417705213,7198_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk met de snelstart balk zoals in windows 7 en heb daar een aantal snelkoppelingen staan naar mappen op mijn externe schijf.De mappen die niet lukken zijn documenten en muziek.Video's,afbeeldingen en software werken wel.

Ik heb al op alle mogelijke manieren geprobeerd,ctrl ingedrukt houden,shift+ctrl,sluiten mmet kruisje,sluiten met bestand>sluiten enz.De vensters die wel lukken heb ik gewoon geopend en gesloten.

Ergens bij de instellingen heb ik iets gelezen in een pop up dat er steeds één venster moet actief zijn om iets te veranderen of zo,daar begrijp ik niet goed wat er bedoeld word,want ook al laat ik een venster die wel juist opent open staan en open dan één die het niet doet lukt het ook niet.

Vreemde toestanden,en er word aan W8 blijkbaar toch nog niet zo gesleuteld aan de weinige reacties te zien .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.