Ga naar inhoud

[OPGELOST] Ledensysteem


Aanbevolen berichten

je moet het mapje OOP Membersysteem uitpakken in een ander mapje (wat je zelf mag uitkiezen hoe je die noemt)

en dan moet je een nieuwe database maken in je phpmyadminpanel

daarna moet je een MySQL bestandje toevoegen aan de database (namelijk membersysteem.sql)

dit doe je door nieuwe tabel toevoegen (of iets dergelijks) en dan op SQL bestand

dan klik je op bladeren en selecteer je het membersysteem.sql bestandje... en druk je op 'ok' of 'ga door' of iets dergelijks.

nu hoef je alleen nog maar naar de map te gaan die je net hebt gemaakt. (bijv. www.jouwdomein.be/membersysteem) en zal de rest voorzich volgen...

in het mapje "inc" staat een bestandje config.inc.php

deze moet je alleen even aanpassen

open dit bestandje met een teksteditor zoals wordpad (GEEN KLADBLOK)

scroll dan een klein beetje naar beneden totdat je dit krijgt

$db = array( 
   'connection_string' => 'mysql:host=[b]localhost[/b];port=[b]3306[/b];dbname=[b]membersystem[/b];',
   'user' => '[b]root[/b]',
   'pass' =>  '[b]pass[/b]'
);

vervang dan de dik gedrukte stukjes tekst... in hetgeen wat je van je hostingbedrijf hebt gekregen

host = plaats waar te connecten met de database

port = poort van de database (meestal 3306)

dbname = naam die je aan de nieuwe database hebt gegeven

user = gebruikersnaam van de database

pass = wachtwoord van de database

dus krijg je iets in de richting van dit:

$db = array( 
   'connection_string' => 'mysql:host=www.jouwdomein.be;port=3306;dbname=membersystem;',
   'user' => 'root',
   'pass' =>  '0123456789'
);

voor de rest hoef je helemaal niets te doen qua aanpassen van de source..

hoop dat het je heeft geholpen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet precies hoe dat dat komt.

maar volgens mij ligt het aan dat u een oudere versie van php gebruikt (php is de taal waarop het inloggen en registreren gebasseerd is)

ik weet niet of het mogelijk is om bij uw hoster het te laten verhogen.

Zoja, moet u er extra voor betalen. Of bij een freehost dat u ervoor moet gaan betalen.

ik heb nog wel iets anders voor u wat u zou kunnen gebruiken als ledensysteem. dit is te vinden op: Welkom @ Webhouse dan klikt u bovenin op gratis downloads

en dan op Quick login.

het nadeel van deze gratis download, is dat u maar maximaal 10 leden kan toevoegen (manueel, dus zonder registratie) deze kunt u wel kopen, dan kunt u oneindig leden toevoegen maar alsnog wel manueel.

MVGr,

Xtreem

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry voor het late antwoord

het is niet mogelijk dat er iets in het config.php fout staat denk ik hoor...

je hebt minimaal php5.0 nodig (dit is het hoogste)

ik denk gewoon dat het komt omdat jouw hoster niet hoger ondersteund of geeft.

ikzelf heb het ook gedownload en geprobeerd, en ik kreeg het ook niet helemaal goed werkend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.