Ga naar inhoud

2 geluidskaarten


dj_ke

Aanbevolen berichten

Hey, ik heb een oudere PC boven staan. Ik gebruik deze voor wat muziek mee te spelen met Virtual DJ. In dit programma kan je 2 geluidskaarten gebruiken om bvb.: 1 kaart voor speakers en de andere kaart voor headphone.

Maar nu blijkt dat ik maar 1 geluidskaart kan installeren en dus maar 1 kan gebruiken:argh:.

Op die PC staat Windows XP prof.

Alvast bedank voor de hulp!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

het is best mogelijk om 2 geluidskaarten in je pc te stoppen maar het kan heel wat problemen opleveren met de drivers en dergelijke. 2 dezelfde maar ook 2 verschillende geluidskaarten zijn perfect mogelijk. Bijvoorbeeld een onboard en een externe audio kaart. als je hier nog mee door wilt gaan laat je maar iets weten, laat ook eve weten welke 2 geluidskaarten u heeft.

mvg van bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan inderdaad, maar qua ondersteuning per OS is het niet echt makkelijk.

In XP wordt het wel degelijk ondersteund, maar dan nog blijven drivers elkaar hier tegenwerken. Ook heb je kans op het "radio-geluid".

Je zou beter een geluidskaart met meerdere uitgangen kunnen kiezen, en deze laten gebruiken voor je speakers en headphone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.