Ga naar inhoud

Aanschaffen SSD in plaats van HDD


Qali77

Aanbevolen berichten

De Vaio VPCF11M1E begint na twee jaar stilaan serieus te vertragen en het wordt dus tijd om alles eens te herinstalleren. Misschien de ideale gelegenheid om over te schakelen naar een SSD.

Gezien ik de optische drive vrij weinig gebruik zou ik opteren om deze te elimineren en de originele HDD daar te plaatsen. Iemand ervaring met een dergelijke set-up of is het elimineren van de optische drive weining verstandig...

Graag had ik een 256Giga gestoken maar dewelke?

Als tweede upgrade zou ik eveneens mijn ramgeheugen willen uitbreiden van 4 naar 8Giga.ri

Eveneens valt mijn scherm nu regelmatig uit en krijg ik de boodschap er een probleem met de kernel-driver 188.76 is. Gaat dit probleem opgelost worden met een herinstallatie?

Tevens loopt de Win7 Sp1 steeds vast tijdens de installatie zodanig dat deze tot nu toe nog niet geïnstaleerd is...

Graag uw suggesties en/of adviezen...

Mercikes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het verwisselen van je optische drive kan betwijfel ik. Vaak is de aansluiting van een optische drive iets anders dan de aansluiting van een HD of SSD in een laptop.

Ik zou indien de HD nog in goede staat is deze gebruiken als een externe HD door er een 2.5inch behuizing voor te kopen.

Als ik je een SSD kan aanbevelen is het wel één uit de Samsung 840 Pro serie

Voor het geheugen zou je kunnen opteren voor een 8GB kit van Corsair.

Maar dit zou ik enkel doen als je veel gebruik maakt van geheugen intensieve programma's want 4GB geheugen voldoet voor de meeste mensen op dit moment.

Of de melding die je krijgt met een nieuwe installatie opgelost raakt is moeilijk te beoordelen.

Waar blijft momenteel de installatie van Windows 7 hangen of ondervind je problemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij haalt zijn bestanden op van het www, geeft bij het afsluiten van de pc de melding dat hij x-aantal updates installeert en sluit af.

Bij het terug opstarten van de pc geeft hij bij +- 32% de melding dat de update mislukt is en hij zijn oude config herstelt...

Wat betreft de kernel-melding, veronderstel dat dit ergens te maken heeft met een driver? Waar vind ik daar eventuele updates van?

Is er een wezenlijk verschil tussen de 840 en de 840Pro serie buiten de 6Giga die de pro meer heeft dan de 840?

aangepast door Qali77
Bijkomende info
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil tussen de Samsung 840 & de 840 Pro zit hem hoofdzakelijk in het feit dat de 840 TLC geheugen gebruikt.

TLC geheugen is een vrij nieuwe maatstaf bij SSD's. Samsung is volgens zo ver ik weet één van de eerste zo niet nog de enigste die dit soort geheugen gebruikt in de nieuwe 840 serie.

TLC geheugen is goedkoper te maken en heeft eigenlijk zijn betrouwbaarheid nog niet bewezen.

Op de Samsung 840 zit er 3 jaar garantie.

De Samsung 840 Pro maakt gebruik van MLC geheugen chips die hun betrouwbaarheid al degelijk bewezen hebben in SSD's en word eigenlijk door alle fabrikanten gebruikt voor SSD's voor gewoon desktop gebruik.

Op de Samsung 840 Pro zit er 5 jaar garantie wat wel verklaart word door de technologie die zijn degelijkheid al bewezen heeft en de iets duurdere geheugen chips die ze gebruiken voor deze SSD wat zoals je ziet zijn weerslag heeft op de prijs.

Mocht je liever kiezen voor een goedkopere SSD dan zou ik je de Samsung 830 kunnen aanbevelen zijn niet zo veel meer te vinden maar dit zijn meer dan prima SSD's en door het feit dat ze voor Samsung van een ouder generatie zijn vind je deze vaak gunstig geprijsd .

Maar hun degelijkheid hebben ze wel degelijk bewezen.

Het feit dat je problemen hebt met updates en de kernel melding heeft in principe niets te maken met het feit dat je momenteel met een klassieke HD werkt. Deze problemen kunnen net zo goed voorkomen als je een SSD gebruikt.

Voor welk apparaat heb je drivers nodig, kijk eens in apparaatbeheer of er ergens vermeldingen worden weergegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eveneens valt mijn scherm nu regelmatig uit en krijg ik de boodschap er een probleem met de kernel-driver 188.76 is.

Dat is een probleem met de driver voor je grafische kaart, een update verhelpt dit mogelijk.

Als je deze driver(klik erop) download en installeert lost dit mogelijk dit probleem al op.

Wat betreft het falen van de installatie van SP1 voor Windows 7 krijg je daar een specifieke foutmelding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Sp1 krijg ik oa. de foutcodes (wel op verschillende data) :

Windows 7 Service Pack 1 voor x64-systemen (KB976932)

80070490

800F0826

80246007

...

- - - Updated - - -

En bij de driverupdate krijg ik bij 2 dingen een foutboodschap zijnde:

NVIDIA Update 1.11.3 niet geïnstalleerd

NVIDIA Components -> mislukt

aangepast door Qali77
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.