Ga naar inhoud

extra hardware nodig?


Gast JorisTilley

Aanbevolen berichten

Gast JorisTilley

Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe desktop-pc gekocht, een Acer Aspire M1640 (Link). Ik dacht dat ik hiermee meteen verbinding kon maken met mijn draadloos thuisnetwerk - ik heb een US Robotics 9106 staan - kon maken, maar het lukt me niet om dit netwerk te vinden. Ik denk dat er nog een hardwareonderdeel ontbreekt, maar kan iemand me zeggen wat ik nog nodig heb en dus moet gaan kopen in een PC-winkel?

Alvast bedankt,

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Jouw computer bezig inderdaad geen draadloze netwerkadapter.

Ofwel ga je voor een interne (daarvoor moet je pc open & daar doet acer later mss moeilijk over bij eventuele garantieafhandeling), ofwel koop je eentje op USB (wat volgens mij nog beter is, dan kan je je ontvanger op een plek leggen waar de ontvangst het grootste is.

Vraag gewoon achter een wireless lan adapter op USB (extern) of pci (intern). Neem voor de zekerheid direct iets van US robotics, dan zal het zeker samenwerken met de router die je staan hebt (en de prijsverschillen op die adapters zijn echt minimaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast JorisTilley

Moet ik in de winkel nu een wireless lan adapter of een receiver vragen?

Wat is het verschil tussen een aansluiting op USB, PCI of Ethernet, buiten het installiegemak vermoed ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik in de winkel nu een wireless lan adapter of een receiver vragen?

Wat is het verschil tussen een aansluiting op USB, PCI of Ethernet, buiten het installiegemak vermoed ik?

USB is zoals een usb-stick, ge steekt het in een usb poort en na installatie van de driver werkt het.

PCI is ietsje omslachtiger, daar moet je de pc openvijzen en de pci kaart inpluggen in een vrij slot, kast dicht, driver installeren en klaar

ethernet een (juistere? ) andere benaming voor "internet"...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

ethernet is een communicatieprotocol dat veel gebruikt wordt voor netwerken (onder andere computernetwerken) voor internet over te steken, maar het wordt vb ook gebruikt in industriele toepassingen voor frequentieregelaars aan te sturen.

Internet zelf is "gewoon" een netwerk van computers met daartussen wat servers die http / FTP / ... services aanbieden.

Ze worden dus wegens hun vrij grote overlapping door elkaar gebruikt, maar in principe is het niet hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

USB is zoals een usb-stick, ge steekt het in een usb poort en na installatie van de driver werkt het.

PCI is ietsje omslachtiger, daar moet je de pc openvijzen en de pci kaart inpluggen in een vrij slot, kast dicht, driver installeren en klaar

ethernet een (juistere? ) andere benaming voor "internet"...

Met een ethernet ontvanger bedoel ik een ontvanger die met je pc verbonden is via utp, ftp of stp kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.