Ga naar inhoud

problemen met draadloos internet


Aanbevolen berichten

Beste pc-helpforum.be,

Ik ben voor een vriend van mij aan het kijken waarom zijn internet niet goed werkt in huis.

Nu had hij een router aan het modem hangen maar deze begon haperingen te vertonen. Ik heb deze tijdelijk vervangen voor een linksys wrt320n (had ik zelf liggen). hierdoor hebben ze nu wel draadloos internet in huis maar niet overal even goed bereik.

Omdat dit maar een tijdelijke oplossing is, wilde ik graag hier om hulp vragen wat het beste gedaan kan worden.

Hij zit met telefonie en internet bij ziggo. hij heeft van ziggo of kpn ( kan ik navragen indien gewenst ) een kastje gekregen namelijk de motorola Surfboard kabel modem SB5101E. deze staat al een aantal jaren in zijn huis dus is geen gloednieuw kastje. tot voorkort werkte alles gewoon goed totdat er plots problemen kwamen met het wifi bereik van de router die erachter hing.

Nu is mijn vraag of het slim is om hem contact op te laten nemen met ziggo om deze modem indien mogelijk gratis te laten vervangen omdat deze al redelijk oud is of moet hij gewoon een nieuwe router kopen en erachter hangen? en kunnen jullie mij dan eventueel op weg helpen waar ik op moet letten als ik een nieuwe router voor hem ga zoeken?

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet,

Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is mijn vraag of het slim is om hem contact op te laten nemen met ziggo om deze modem indien mogelijk gratis te laten vervangen omdat deze al redelijk oud is of moet hij gewoon een nieuwe router kopen en erachter hangen? en kunnen jullie mij dan eventueel op weg helpen waar ik op moet letten als ik een nieuwe router voor hem ga zoeken?

Ik zou zeker contact nemen met Ziggo gezien internet de laatste jaren enorm snel is gegaan in Nederland.

Mogelijk kan de modem de snelheid niet goed aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.