Ga naar inhoud

blauw scherm onmiddellijk na aanleggen laptop


Vincent4451

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik beschik over een laptop Toshiba Satellite C670. Net na het aanleggen krijgen wij steeds een blauw scherm (heel kort) waar onder andere crash disk te lezen staat...vervolgens heb ik de keuze uit computer opstarten met opstartherstel of normaal. Als ik normaal kies dan herhaalt hij steeds bovenstaande (blauw scherm + keuze), dus normaal opstarten werkt niet.

Als ik de opstartherstel (die enige tijd duurt) z'n werk laat doen krijg ik de volgende melding:

"deze computer kan niet automatisch worden hersteld. Verwijder onlangs aangesloten apparaten, zoals camera's of draabare muziekspelers en start vervolgens de computer opnieuw op. Neem voor ondersteuning contact op met de systeembeheerder of de fabrikant van de computer als dit bericht opnieuw wordt weergegeven. Klik op voltooien om dit programma te sluiten en de computer af te sluiten."

Vervolgens kon ik kiezen om geavanceerde oplossingen te zoeken. Hieruit koos ik het "Hulpprogramma Windows geheugencontrole". Dit verliep mijns inziens goed. De pc startte automatisch opnieuw op en opnieuw het blauwe scherm + de keuze voor opstartherstel.

Vervolgens probeerde ik bij de geavanceerde oplossingen voor een systeemherstel naar 28/12. Na uitvoering dit bericht:

"Systeemherstel is niet voltooid. De systeembestanden en instellingen van de computer zijn niet gewijzigd. Details: Er is tijdens systeemherstel een onbekende fout opgetreden (0x8000ffff)."

Na het klikken op voltooien werd computer automatisch heropgestart en verwonderlijk ging deze ditmaal wel naar Windows. Ik kreeg een melding dat het systeem werd teruggeplaatst naar 28/12 (raar dat dit dus toch gelukt is?)

Nadat windows opgestart was kreeg ik onmiddellijk volgende melding:Windows is onverwacht afgesloten en vervolgens hersteld. Bij het klikken op details van probleem krijg ik volgende:

Probleemhandtekening:

Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen

Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3

Landinstelling-id: 2067

Aanvullende informatie over dit probleem:

BCCode: 6b

BCP1: 0000000000000000

BCP2: 0000000000000000

BCP3: 0000000000000000

BCP4: 0000000000000000

OS Version: 6_1_7601

Service Pack: 1_0

Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:

C:\Windows\Minidump\011313-22604-01.dmp

C:\Users\B-C\AppData\Local\Temp\WER-51386-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:

Windows 7 Privacyverklaring - Microsoft Windows

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:

C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Het probleem doet zich iedere keer voor tijdens het opstarten. Weet u hier raad mee aub?

Alvast bedankt.

Mvgr,

Vincent

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb inmiddels Blue screen view geïnstalleerd en dit gaf volgende:

dump file: 011313-22604-01.dmp

crash time: 13/01/2013 12:45:35

bug check string: PROCESS1_INITIALIZATION_FAILED

bug check code: 0x0000006b

caused by driver: ntoskrnl.exe

parameter 1: 00000000`00000000

parameter 2: 00000000`00000000

parameter 3: 00000000`00000000

parameter 4: 00000000`00000000

Hopelijk weet u hier iets meer mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed heb kun je wel nog in Windows geraken en werken?

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik heb de laptop terug. Er zat een fout in Windows en ze hebben een herinstallatie moeten doen. Echter nu ik de laptop terug heb zit ik met het volgende probleem. Ik heb draadloos internet van Telenet maar de verbinding valt continu uit - aan. Op het symbool in de taakbalk die de netwerktoegang weergeeft komt dan een symbool met een geel uitroepteken. Hierbij 2 afbeeldingen:

De ene moment heb ik het ene (zie afbeelding 1), en 2min later kan ik het andere krijgen (zie afbeelding 2). Ik belde hiervoor reeds terug naar de computerwinkel en die zei dat het aan de telenet-router ligt waarop ik naar Telenet belde die m'n router getest heeft vanop afstand en daar mankeert niets mee. Ook m'n vriendin kan met haar laptop perfect op deze draadloze netwerkverbinding inloggen dus moet het wel aan mijn laptop liggen maar weet bij god niet hoe ik dit probleem moet oplossen...Op afbeelding 3 ziet u de uitstekende signaalsterkte maar toch geen internetverbinding.

Alvast bedankt.

Groeten,

Vincent

post-18142-1417705286,5562_thumb.jpg

post-18142-1417705286,5049_thumb.jpg

post-18142-1417705286,5303_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.