Ga naar inhoud

Kleurovergang/transparantie en bolvorm


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben volop bezig aan het maken van een officieel publicatie voor een vereniging. Hiervoor maakte ik deze ochtend een aantal foto's van het lokaal in de sneeuw.

Het is een foto zoals deze:

boom-oude-sneeuw_12706441.jpg

Nu wil ik deze foto in een sneeuwbol steken (zo een bol waarmee je moet schudden en dan sneeuwt het). De foto al dus in volgende bol komen (waarbij ik de inhoud weg deed)

3834954-vector-snow-globe-met-een-kerstboom-en-de-sneeuwman-binnen.jpg

Eerst en vooral wil ik de achtergrond van de afbeelding veranderen. De nu grijze lucht, wil ik laten overgaan naar iets blauwer.

Daarnaast wil ik de nu platte cirkel omvormen tot een bol.

Voor beide zaken heb ik geen idee hoe eraan te beginnen. Via internet ging ik op zoek naar handleidingen. Ik veronderstel dat ik dit het best kan doen via illustrator (of photoshop). Beide programma's ken ik amper. Illustrator ken ik een beetje. Ik heb de CS6 versie van deze programma's in het Nederlands (mijn engels is niet om over naar huis te schrijven).

Kan iemand me uitleggen hoe ik dit aan kan pakken? (zowel voor de kleurovergang of transparantie als voor de bolvorm)

Alvast bedankt

PS. de afbeeldingen vallen nogal groot uit precies :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.