Ga naar inhoud

tv-kaart op laptop Medion


yolan

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

ik heb eens een vraagske. Als ik mijn tv-kaart in werking zet, dan geeft hij twee verschiildende opties aan:

1) Tv vlaanderen digital terrestial

2) Unmapped digital terrestial

Ik geef de opties van mijn tv-kaart:

TV-kaart Medion

Type:DVB-T Tuner ExpressCard54

Rev:CTX967_V7 .2.2

P/N: 40022821

Medion AG, 45307 Essen,Germany

Tv-Signal:Antenne

Nu heb ik 2 vragen:

1.Kan ik nu bijvoorbeeld belgacom tv inschakelen op mijn tv tuner voor te kijken?

2. Als dat niet kan, en dat ik dan tv vlaanderen moet kiezen, is er op tv vlaanderen tmf want ik kijk heel graag naar tmf en moet ik zeker hebben.

Alvast Bedankt voor het lezen van deze lange tekst,

Yolanneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Masters

Als ik even op TV-Vlaanderen ga kijken, dan zie ik TMF niet bij hun opties staan (wel MTV & Jim), en dan nog is TV-Vlaanderen niet gratis; ik 10 of 14€ per maand naargelang welk pakket je neemt. (je kan TV vlaanderen bellen ervoor; dit is hun site tv-vlaanderen - Digitale televisie via satelliet - De meeste zenders tegen de laagste prijs)

Je zou dus unmapped digital terrestial kunnen nemen (dat is normaal het gratis aanbod via de lucht) maar volgens mij is daar enkel Een, Canvas en Nederland 1/2/3 mee te ontvangen.

Belgacom TV is via de kabel, een DVB-T is voor signalen via de lucht op te vangen dus dat gaat nooit met die kaart werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag wat meer info want ik heb al eens met unmapped dgital terrestrial gezocht en vond niks en de andere keer vond ik enkel zo franse zenders En bij Belgacom TV heb ik al eens gezien op de reclame dat je je kabelabonnement niet eer nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

De zenders die je met die "unmapped digital terrestrial" kan ontvangen moeten door een zender in je buurt (vrij groot gebied weliswaar) gratis aangeboden worden om te kunnen ontvangen. Dat hangt dus inderdaad een beetje af van waar je je bevindt, maar daarmee haal je over het algemeen enkel de zenders van de VRT binnen & eventueel nog wat nederlandse. Zenders zoals VTM / MTV / Jim zal je daarbij niet ontvangen, die worden namelijk niet in de ether gestuurd.

Belgacom TV heb je je kabel niet meer voor nodig als zijnde de "kabel" van in de tijd, maar er wordt gewoon een deel van de bandbreedte die je op je telefoonkabel beschikbaar hebt ingezet voor het doorsturen van de digitale TV (daarmee ook dat je dan een decoder nodig hebt). Belgacom TV is NIET draadloos, en je hebt er naar mijn weten een eigen decoder van belgacom voor nodig, dus dat gaat niet werken.

Wat is eigenlijk je bedoeling? Mobiel tv kijken als in "gelijk waar in huis", of "gelijk waar op verplaatsing" of gewoon je laptop als TV gebruiken & dat altijd op dezelfde plaats?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Als je in de auto wil kunnen is TV Vlaanderen de enige mogelijkheid (@14€ per maand). Je kan ze bereiken op 02/403 03 33, maar volgens mij moet je dan een eigen smartcard van hen aanschaffen + nog een toestel dat smartcards kan uitlezen ook.

Ik weet niet of ze dit aanbieden voor PC's, want op hun site staat dat enkel een bepaald toestel van philips gecertifieerd is (en dat is een toestel voor aansluiting op een vaste TV, en dan nog enkel via HDMI. Als je tv dat niet heeft lukt dat ook al niet). Als het lukt, houd er in ieder geval rekening mee dat het je zéker 200à300€ gaat gaan kosten voor de smartcard + CI decoder, dus dat komt vrij duur uit.

Ik weet hier echter té weinig vanaf om je echt verder te helpen, dit is vrij specifieke materie, maar gratis MTV kan je vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Er bestaan pcmcia smartcard readers met ingebouwde antenne enzo, dus het kan zijn dat TV vlaanderen dat aanbiedt (maar ik ken hun gamma ook niet direct). Voor zover ik weet is het inderdaad met een schotel & heel die bedoening erbij, dus ik vrees ervoor dat je TMF gewoon niet zomaar uit de lucht kan plukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Om TV-vlaanderen te ontvangen zou je een smartcard nodig hebben (die de beveiligde golven die zij uitsturen kunnen lezen).

Voor zo'n smartcard heb je een toestelletje nodig die dat kan lezen, en die bestaan op pcmcia (formaat dat je in een uitbreidingsslot in je laptop kan schuiven). Je gebruikt dan in feite eigenlijk niet de ontvanger van die medion (want daarmee ben je niets) maar de andere ontvanger die je in je laptop kan plaatsen.

Om je hier verder bij te helpen verwijs ik je door naar TV vlaanderen zelf, ik ken er te weinig van om te kunnen zeggen of zij je wel kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.