Ga naar inhoud

tv-kaart op laptop Medion


yolan

Aanbevolen berichten

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Masters

De smartcard op zich weet ik niet, van wat ik op andere fora zie (maar dan wel in het buitenland) moet je toch rekenen op iets van een 400$ (dus een dikke 250€) voor je smartcard + dat "kaartje" dat je smartcard kan lezen (maar dat moet je beiden bij tv vlaanderen kopen als ze dat aanbieden). Pcmcia zit op elke laptop, dus dat zal wel op je toestel passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Hij werkt ook toch?

Je kan er naargelang de plaats waar je je bevindt de gratis kanalen mee uit de lucht halen, en dat is Een, canvas & Ned 1/2/3. Meer is er hier helaas niet gratis uit de lucht te halen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Sowieso heb je aan een smartcard niet genoeg, jouw laptop kan daar namelijk niets mee. Je hebt daar nog een toestelletje voor nodig dat die smartcard kan uitlezen.

Ik weet echter niet zeker of TV vlaanderen die smartcards ook uitgeeft voor op een laptop te gebruiken, dus dat moet je er ZEKER! bij zeggen als je ze contacteert (plus de zender die je zeker wil, kan zijn dat die niet in het aanbod zit).

Er staan er 2 die hij kan zien, namelijk het netwerk van TV vlaanderen (wat een betaalnetwerk is & jij dus niet op kan met jouw ontvanger) en het gratis net waar je zo op kan; namelijk unmapped digital terrestrial. Jouw ontvanger kan op dit laatste netwerk connectie maken, maar daar vallen blijkbaar geen nuttige posten voor je te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar het is ook zo bij TV vlaanderen weet ik dat je sowieso moet betalen om dat te ontvangen. Maar unmapped heb ik nog nooit zenders ontvangen en heb trouwens en antenne meegekregen bij Medion dus is het zelfde als smartcard. Of heb ik het niet goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

TV Vlaanderen stuurt gecodeerd uit (beveiliging dat je niet zomaar zou kunnen vangen zonder betalen) en voor het decoderen moet je gewoon die smartcard hebben (en om die smartcard op je computer aan te sluiten dat andere toestelletje).

Wat je bij medion krijgt kan je eigenlijk niets mee doen buiten die gratis zenders (die normaal op vrij veel plaatsen in vlaanderen te ontvangen zijn, heb die vroeger zelfs nog in wallonie ontvangen om de ronde van frankrijk op te bekijken) kijken. Zowat alle andere netwerken vereisen namelijk het gebruik van een smartcard enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OOOO dus eigenlijk wat ik van medion heb meegekregen kan ik wel gratis zenders ontvangen maar ik kan niet tv vlaanderen ontvangen, dat moet ik dan met een smartcard doen? Maar waarom staat er dan tv vlaanderen digital terrestrial

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Die smartcard dat is een kaartje van TV Vlaanderen zelf die jou daardoor (mbv een lezertje daarvoor) toegang verschaft tot het netwerk van TV Vlaanderen.

Een beetje zoals een Telenet-modem op de kabel je toegang geeft tot internet als die modem geactiveerd is (moet ook gebeurd zijn met een smartcard van TV Vlaanderen; zolang je betaalt blijft die kaart dan geactiveerd).

Digital Terrestrial duidt op een manier van uitzenden van de signalen waardoor ze meer zenders op hun bandbreedte kunnen steken. Meer info daarover kan je vinden op wiki;

Digital terrestrial television - Wikipedia, the free encyclopedia

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.