Ga naar inhoud

LAPTOP: Asus G2K, voldoende ?


Florken

Aanbevolen berichten

Vraagje: is volgende laptop geschikt voor:

- standaard office werk (word/exell/powerpoint)

- surfen en e-mail

- Vista

- heel af en toe (licht tot gemiddeld) 2D en 3D design (Acad/PE/CATIA)

- Absoluut GEEN games

Reden waarom G2K: niet te duur (en veel extra's) en een heel mooi scherm (hoge helderheid en contrast - moet mogelijk zijn om buiten in schaduw te werken)

Specificaties:

- AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2 GHz

- ATI Mobility Radeon HD 2600 - 256 MB

- 2048 MB, DDR2, PC5300

- 160 GB - 5400 rpm

- Microsoft Windows Vista Home Premium 32 Bit

Een andere optie is de G2S (T7500 met GF8600) maar deze is 200a250€ duurder en die geef ik liever elders uit.

Thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Dit toestel is onbruikbaar om buiten mee te werken, aangezien er een blinkend scherm op zit. Als je ermee buiten wil gaan werken MOET je absoluut een mat scherm nemen, anders lukt je dat nooit.

Met het eisenpakket dat jij op tafel legt is er momenteel eigenlijk maar 1 toestel uit die écht aan alle eisen voldoet (hoge resolutie + anti-glare) en dat is de Dell Precision M6300 maar die komt op dik 1500€ uit.

Ik zou zeggen; laat je 1920x1200 resolutie vallen, of aanvaard dat je niet gaat buiten werken met je toestel.

Als je de resolutie zou willen verlagen moet je eens naar de Dell Vostro 1700 serie kijken, daar zit een systeem bij van rond de 1000€ met 3 gig ram, 17" nietblinkend scherm, degelijke C2D (8300 dacht ik), 500 gig HD en een 8600GT.

Als je het buiten werken zou laten vallen; je betaalt te veel voor wat je maar krijgt (zeker als je nog eens de "service" van Asus erbij in rekening brengt ook)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit toestel is onbruikbaar om buiten mee te werken, aangezien er een blinkend scherm op zit. Als je ermee buiten wil gaan werken MOET je absoluut een mat scherm nemen, anders lukt je dat nooit.

Met het eisenpakket dat jij op tafel legt is er momenteel eigenlijk maar 1 toestel uit die écht aan alle eisen voldoet (hoge resolutie + anti-glare) en dat is de Dell Precision M6300 maar die komt op dik 1500€ uit.

Ik zou zeggen; laat je 1920x1200 resolutie vallen, of aanvaard dat je niet gaat buiten werken met je toestel.

Als je de resolutie zou willen verlagen moet je eens naar de Dell Vostro 1700 serie kijken, daar zit een systeem bij van rond de 1000€ met 3 gig ram, 17" nietblinkend scherm, degelijke C2D (8300 dacht ik), 500 gig HD en een 8600GT.

Als je het buiten werken zou laten vallen; je betaalt te veel voor wat je maar krijgt (zeker als je nog eens de "service" van Asus erbij in rekening brengt ook)

nderdaad, ik heb hiervoor mss wel 1000 keer "gegoogeled" en heb een aantal laptops gevonden waarmee dit mogelijk zou moeten zijn:

- Apple: de beste maar helaas te duur

- Sony VAIO versies met dubbele lamp - eveneens te duur

- Asus G2 -reeks: beschikt ook over een bubbele lamp - enkel wat last van spiegelingen maar in de schaduw is dit doenbaar deze te reduceren tot een minimum. Bovendien heeft de G2 -reeks van Asus eveneens 2 lampen - zeer grote helderheid - ziehier een foto

Notebookcheck: Testrapport Asus G2Pc Notebook

De resolutie maakt me niet zoveel uit, bij 1920x1200 worden de lettertjes toch te klein.

M.b.t. de Vostro: wij hebben er eentje op het werk en buiten werken is daarmee mogelijk, echter is de kleurweergave en helderheid van dit scherm enorm slecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Blijkbaar lukt het met die laptop dus half om half (ik zou dat nog steeds als onwerkbaar klasseren), dus dan kan je hem wel nemen. De vostro's vond ik zelf eigenlijk nog een vrij goed beeld hebben, in ieder geval vergelijkbaar met wat mijn Fujitsu Siemens heeft.

Wat betreft de Vaio, die is inderdaad vrij duur en heeft dan nog eens het nadeel bij de meeste versies dat de harde schijf maar een 4200rpm exemplaartje is, dus die zijn al helemaal traag (standaard notebook is 5400 en desktop 7200).

Waarom je apple zou overwegen vind ik vreemd... je zou er sowieso een XP licentie voor moeten kopen, want van het moment dat je naar Autocad gaat ben je gewoon verplicht om windows te gebruiken. Voor OSX is er niets maar dan ook niets dat ook maar in de buurt komt van de mogelijkheden die autocad heeft. Ik heb me vroeger (6 jaar geleden) eens een macbook pro gekocht wegens het design enzo, en ik heb dat toestel eigenlijk maar 2 weken gebruikt, mede omdat er eigenlijk geen wiskundepakketten waren. Grootste miskoop ooit voor mijn gebruik (en dat zou bij jou wss hetzelfde worden)

Als je dat toestel gebruikt voor studies ofzo, zou ik je aanraden om eens te kijken bij een bank naar een laptopverzekering die een vervangtoestel dekt als het jouwe in garantie binnen moet. Ik heb ervaring met de "snelheid" waarop Asus hun RMA afhandeld, dus verwacht je maar aan 2à3 weken zonder laptop voor een klein defect als je wat geluk hebt. Ik heb nog moederborden bij Asus binnen gestoken waarvan ik pas anderhalve maand later iets teruggekregen heb :S

Link naar reactie
Delen op andere sites

:)

Blijkbaar lukt het met die laptop dus half om half (ik zou dat nog steeds als onwerkbaar klasseren), dus dan kan je hem wel nemen. De vostro's vond ik zelf eigenlijk nog een vrij goed beeld hebben, in ieder geval vergelijkbaar met wat mijn Fujitsu Siemens heeft.

Wat betreft de Vaio, die is inderdaad vrij duur en heeft dan nog eens het nadeel bij de meeste versies dat de harde schijf maar een 4200rpm exemplaartje is, dus die zijn al helemaal traag (standaard notebook is 5400 en desktop 7200).

Waarom je apple zou overwegen vind ik vreemd... je zou er sowieso een XP licentie voor moeten kopen, want van het moment dat je naar Autocad gaat ben je gewoon verplicht om windows te gebruiken. Voor OSX is er niets maar dan ook niets dat ook maar in de buurt komt van de mogelijkheden die autocad heeft. Ik heb me vroeger (6 jaar geleden) eens een macbook pro gekocht wegens het design enzo, en ik heb dat toestel eigenlijk maar 2 weken gebruikt, mede omdat er eigenlijk geen wiskundepakketten waren. Grootste miskoop ooit voor mijn gebruik (en dat zou bij jou wss hetzelfde worden)

Als je dat toestel gebruikt voor studies ofzo, zou ik je aanraden om eens te kijken bij een bank naar een laptopverzekering die een vervangtoestel dekt als het jouwe in garantie binnen moet. Ik heb ervaring met de "snelheid" waarop Asus hun RMA afhandeld, dus verwacht je maar aan 2à3 weken zonder laptop voor een klein defect als je wat geluk hebt. Ik heb nog moederborden bij Asus binnen gestoken waarvan ik pas anderhalve maand later iets teruggekregen heb :S

Klopt idd half om half - het dient wel gezegd te worden dat ik buiten nooit ga "werken", veeleer gewoon wat surfen en hooguit wat experimenteren.

Mbt. Apple: hun pro -versie, en ook andere versies denk ik (want 17" moet het gewoon zijn - het is gewoon voor -rondom en in het huis- gebruik) is leverbaar met Vista waardoor de moeilijkheden met Acad etc wel zijn opgelost. Maar het probleem is gewoon de prijs: té duur voor wat ze bieden.

Mbt. de garantie van Asus, deze zou goed zijn maar idd 1 nadeel: lang wachten. Echter is dit geen probleem voor me, de laptop is gewoon een speelgoedje om het zo te zeggen.

Ik hoor je al denken, een speelgoedje van 1000 € - die heeft geld zat :) maar de realiteit is eenvoudiger, ik heb een cadeaubon gekregen van het werk voor de aanschaf van een laptop (voor prive gebruik wel te verstaan) twv 800 € (zonder BTW).

De G2K past daar goed in en zijn nadelen (lomp, slechte accu, zwaar) zijn voor mij totaal onbelangrijk. Liefst had ik een Sony gehad met 2 lampen en een 5400rpm schijf en een T7100 ofzo, helaas zijn deze superduur - prijzenpolitiek van Sony is niet te snappen, je mag nog vergelijken met de HP-compaq of de DELL M6300, ze blijven duur.

In de toekomst zullen het wellicht allemaal LED -schermen worden, kunnen binnen/buiten worden gebruikt, zuinig....... helaas nog te duur blijkbaar (al hebben apple en sony ook al zulke schermen)

ps: aan je reactie te zien was je toch wel "een beetje" verbaast over de kwaliteit van het scherm van de G2K

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

ik wist inderdaad niet dat er al blinkschermen uit waren waarop er nog te werken viel buiten. Op zich is dat een mooie evolutie natuurlijk ;)

De led-schermen (ik vermoed tenminste dat je op organische leds refereert) die nu uit zijn op basis van de oled technologie, mag nog wel ENORM veel evolueren ;). De standaard die Sony uitgebracht heeft onlangs gaat 30.000 uur mee, en aan het einde van die 30.000 uur heb je nog 50% van je oorspronkelijke lichtopbrengst, en volgens wat ik al horen waaien heb op de campus (ze hebben hier een paar oledjes gekocht voor testen) zie je vanaf 85% het verschil, en dat zou al na 6000 uur werken zijn.

Bij intensief gebruik (6u per dag) is dat dus om de 3 jaar een nieuwe laptop omdat je scherm versleten is, en gelijk ik mijn laptop gebruik na goed anderhalf jaar de vuilbak in. Er is dus nog een serieuze vooruitgang te maken, aangezien LCD's nu toch probleemloos een jaar of 5 mee gaan (aan 10u per dag gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.