Ga naar inhoud

Beste Instellingen voor HDready


Gast DeJohnnie

Aanbevolen berichten

Gast DeJohnnie

Hoi Hoi,

Ik heb wat verwarring met de instellingen voor mn Ati met HDtv. Aangesloten op mn pc (DualDVI) Samsung Syncmaster206BW (DVI) en een Samsung LE32S8 (analoog/HDMIverloop) t verloop zat bij de pc bijgeleverd omdat r een ati raedon HD2600XT inzit.

1st had ik allebei de schermen DVI aangesloten, Syncmaster DVI-in-en out en HDtv DVI/analoogverloop. Dan had ik n max.res. 1360x768.

Nu heb ik n analoog/HDMIverloop ipv DVI/analoogverloop en kan ik een max.res. 1920x1080 verkrijgen, maar dat vind die syncmaster niet prettig(rec.res.1680x1050/max.res.1920x1080).

Dus heb m nu op 1680x1050..... maar dat ziet r lang niet zo mooi uit als die andere aansluiting, terwijl je toch zou denken omdattie HDMI is dat deze dan scherper moet zijn.....

Maar dat is niet zo.......

Ik wil m eigenlijk zo scherp hebbem als mn PS3, maar die is HDMIin- en out......

Wie weet waarom en niet allemaal tegelijk hea:tongue:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Krijg je op je TV en op je monitor een verschillend beeld? met hetzelfde beeld zal er altijd 1 van de 2 wazig zijn aangezien het verschillende resoluties zijn, maar als je met "bureaublad uitbreiden" werkt kan je voor beide schermen een andere resolutie instellen, en dus gewoon je Syncmaster op DVI eraan hangen op 1680c1050 en je TV aan je andere DVI (met DVI-> HDMI omzetter) aan 1920x1080 aansturen.

HDMI is namelijk hetzelfde beeldsignaal van DVI, alleen KAN er geluid aan toegevoegd zijn (moet niet, maar het kan). Dus van DVI (digitaal) naar analoog omzetten mag je echt niet doen, dan ben je gewoon je beeldkwaliteit kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DeJohnnie

Jah, okeej..... die snap ik...klein foutj gemaakt in mn schrijven..... tis wel n DVI/HDMIverloop, dus dat zit wel snor... en DVI/analoogverloop zat ook bij d pc meegeleverd en analoog is de enige pc-in op de tv, dus hoe anders???

Films doettie wel weer super kwaliteit vertonen, dus moet ergens anders aan liggen...

Ik heb beeld uitbreiding en toen "geswapped" dus heb bureaublad op tv.

syncmaster staat op de goeie resolutie en tv ook. Maar t moet scherper kunnen, want ik kan van 2mtr niet eens een webpagina lezen.

Er zijn ook zoveel opties voor de uivoer van HDMI(720 t/m 1080...30+60hz...allen p & i) en 1 vd 1080 werkt niet omdattie HDready is.

kvind t gewoon vreemd, als ik DVI/analoog aansluit op de tv(pc-input) op max.res. 1350x768 issie groter maar superscherp.....alleen krijg ik op een gegeven moment een wazige flikkering door mn scherm? En als ik DVI/HDMI aansluit, kan mn res groter, maar is wel onleesbaar van 2mtr.

Hoop dat j dr wat meej kan....:biggrin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Ik heb even gekeken, en jouw TV is geen Full HD tv, het een een HD ready TV.

Daar zit een serieus verschil in; een Full HD tv kan effectief 1920x1080 pixels weergeven, een HDready zoals de jouwe maximum 1366x768. Die laatste moet je dan ook gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DeJohnnie

thnx voor d hulp.... ik weet genoeg......

ander vraagje..... kheb vista HP sp1

ik kan heel vaak niet knippen/plakken in mn eigen map, want dan vraagt ie om (UAC) te bevestigen. dan druk ik doorgaan en dan word t geweigerd omdat ik niet "gemachtigd" ben.

Maar ik ben de enige op mn pc, heb geen andere accounts en al mn beheer staat op mijn naam.

Ik snap hier eigenlijk nix van, kennen jullie t probleem ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is makkelijker om je nieuwe vraag in een nieuwe topic te starten (in Windows).

Ja het UAC is een bekend probleem. Op het forum zijn er al veel vragen over geweest, en vele antwoorden. Speur het forum af op UAC en machtigingsproblemen, en je zult vele antwoorden vinden! (Zoek ook even de UAC-tweak).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.