Ga naar inhoud

Eerste hulp bij eigen site bouwen


Aanbevolen berichten

Om verschillende redenen, vooral uit interesse, heb ik besloten zelf te proberen een site te maken, zonder gebruik van een online, meegeleverde sitebuilder. Dit omdat ik zo een persoonlijkere en professionelere website hoop te ontwikkelen.

Ik heb een tutorial gevonden waarmee ik meen te slagen een statische website te maken met Photoshop en Dreamweaver, misschien kom ik er zelfs toe een dynamische te maken. Ik realiseer me dat dit allemaal veel moeilijker is dan het op het eerste zicht lijkt.

Ik doe dit voor iemand anders, gratis. Deze heeft 2 domeinnamen(.be en .com) geregistreerd en een hostingpakket bij doemee(link). Ik vermoed het 'Small' hosting-pakket.

Deze site is ook al gebouwd via hun sitebuilder (Parallels Plesk) en staat online, met de twee domeinnamen hiernaar gelinkt: eced4cdf5abd6e5f745d830332bdd3da - Home

Nu heb ik al een paar basisvragen(extra of uitgebreidere informatie is altijd welkom, het kan mijn kennis alleen maar vergroten en toekomstige vragen reeds beantwoorden):

- Is er een manier om deze site online te houden, terwijl ik werk aan een nieuwe(wat wel tijd zal duren), op ditzelfde hostingspakket, desnoods op 1 van de twee domeinnamen? Of moet ik een nieuw domeinnaam en hostingspakket kopen voor alles te testen? Of zijn er misschien nog andere alternatieven?

- Zal dit hostingpakket voldoende zijn om een site te ontwikkelen, met de features die nu reeds aanwezig zijn zoals een catalogus (aangezien ik deze waarschijnlijk niet zelf kan scripten, zal ik die proberen te ontwijken door een soort van album te gebruiken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, je kan de huidige hosting gebruiken, geen probleem. Om je nieuwe site te testen zet je alles in een map, en zorg je dat je eerste pagina : index.html noemt. Vervolgens typ je in de browser www.jouwdomeinnaam.be/naamvdmap

en je krijgt de nieuwe site te zien, zonder aan de oude te komen.. suc6

- - - Updated - - -

je vindt ook vele templates op Open Source Web Design - Download free web design templates.

Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk heb je die file manager niet nodig... enkel een ftp programma zoals 'filezilla'

je upload je files in de rootdirectorty meestal genoemd als public_html

DIe templates zijn niet top qwa design, maar ze geven wel een mooi voorbeeld van structuur en opbouw..

Vanwaar ben je eigenlijk? Hulp kan misschien iets makkelijker gaan via chat of in real life?

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn front-page is af. Root folder is hier wel httpdocs.

Je kan hem altijd eens komen bekijken hier: Librarchive

Nu dit is een static website, en stel dat ik zelf een soort van catalogus wil maken, zal ik gebruik moeten maken van PHP.

Ik vraag me hierbij af of dit mogelijk is in mijn goedkoop hostingpakketje (Small pakket op doemee.be : Eenvoudig uw eigen website maken!)

Op hun pagina staat het er niet speciaal bij, maar als je op het pakket klikt wel.

En zou het dan ook mogelijk zijn om een soort van catalogus te creëren zonder MySQL?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voelt u vrij te bekritiseren op design (en code voor degene die er iets van kennen). Bij link 1 werken verwijzingen naar 'contact' en 'voorwaarden'. Bij link 2 werken geen links. Hier is ook nog probleem met tekst, is normaal gezien 'futura bk', maar font zelf moet ik nog embedden.

Link 1:Librarchive. Het boekenarchief

Link 2:New Librarchive

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.