Ga naar inhoud

Mac Cinema display/scherm 20 inch aansluiten op een desktop van windows.


Aanbevolen berichten

Beste leden/beheerders

Sorry als deze topic al geweest is.

mijn probleem is dat ik al enige tijd zo'n display heb liggen maar niet aan de praat kan krijgen met mijne

desktop waar windows opstaat.

bij dit scherm hangt niks van een klassieke stroomkabel (- en + en aarding)

Alleen een dikke kabel die zich opsplits in een dvi, usb met een 3 ledig propeller op en 1 usb met een

3 takkige pijl op.

Deze aangesloten op de desktop alle kabels aangesloten met de bovenvermelde kabels.

Bij het scherm brand een licht dus krijgt stroom vanaf de dvi aansluiting waarschijnlijk (nooit zo'n aansluiting gebruikt dus geen weet hoe hij zijn stroom krijgt)

Op

zie je iemand zo 1ne uitpakken maar hij heeft er zo'n bakje tussenhangen, heb ik dat nodig en wat is dat dan?

Wel oudere desktop met 512 mb video grafisch geheugen.

Werkte toen ik hem kreeg, misschien kapot, ik weet het niet.

Iemand ervaring hierin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ berry,

mijn probleem is dat ik al enige tijd zo'n display heb liggen maar niet aan de praat kan krijgen met mijne desktop waar windows opstaat.

zie laatste link.

bij dit scherm hangt niks van een klassieke stroomkabel (- en + en aarding)

Alleen een dikke kabel die zich opsplits in een dvi, usb met een 3 ledig propeller op en 1 usb met een 3 takkige pijl op.

Een van die kabel zou je moeten aansluiten op de power adapter.

zie je iemand zo 1ne uitpakken maar hij heeft er zo'n bakje tussenhangen, heb ik dat nodig en wat is dat dan?

Bedoel ja dat kastje dat op zijn bureau ligt?, dat is de power adapter.

post-41531-1417705310,1139_thumb.jpg

Zie onderstaande link voor meer informatie.

Wel oudere desktop met 512 mb video grafisch geheugen.

Werkte toen ik hem kreeg, misschien kapot, ik weet het niet. Iemand ervaring hierin?

Zie onderstaande link voor meer informatie betreft de systeemvereisten.

Apple Cinema Display (20-inch) - Technical Specifications

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé iEscape,

Dank je voor de respons, de specificaties van de site was ik al tegengekomen maar blijkbaar er te vlug over gekeken.

mijn videokaart is zeker sterk genoeg.

Voor iedereen lijkt het waarschijnlijk logisch dat ik zo'n bakje nodig heb (zelfs bij specificaties apple), maar ik ben bijna zeker

dat toen we keken dat het scherm werkte en het bakje er niet tussen zat.

Maar alvast bedankt voor de nuttige info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ berry,

Voor iedereen lijkt het waarschijnlijk logisch dat ik zo'n bakje nodig heb (zelfs bij specificaties apple), maar ik ben bijna zeker dat toen we keken dat het scherm werkte en het bakje er niet tussen zat. Maar alvast bedankt voor de nuttige info.

Het zou best kunnen dat het scherm wel heeft gewerkt.

Probeer die ene usb kabel aan te sluiten aan een usb 2.0 - hub in plaats van aan een Apple power adapter.

Bijgevoegde scherm afbeelding is de onderkant van het scherm.

post-41531-1417705310,2862_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé iEscape,

heb gisterenavond gezien dat ,ook al heb ik een dvi aansluiting, deze precies niet verbonden is met de grafische kaart, mist een kabel met een soort blokje aan,ja, weet niet hoe het noemt maar merk dat er 1 naar vga gaat maar niet naar de hdmi en dvi.

Zal ik hopelijk wel apart kunnen kopen.

1.Maar voor alle duidelijkheid, de usb met het 3 ledig propellertje op,die uit het scherm komt,terug in het scherm steken met hetzelfde symbool?

2.Ben nog niet goed wakker, denk, je bedoelt de kabel met het bovenvermelde symbool dat uit het scherm komt in mijn usb hub

steken van mijn desktop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ berry,

heb gisterenavond gezien dat ,ook al heb ik een dvi aansluiting, deze precies niet verbonden is met de grafische kaart, mist een kabel met een soort blokje aan,ja, weet niet hoe het noemt maar merk dat er 1 naar vga gaat maar niet naar de hdmi en dvi. Zal ik hopelijk wel apart kunnen kopen.

Wellicht interessant

Kabels dvivga adapter | Vergelijk en koop Kabels - Kelkoo

1.Maar voor alle duidelijkheid, de usb met het 3 ledig propellertje op,die uit het scherm komt,terug in het scherm steken met hetzelfde symbool?

2.Ben nog niet goed wakker, denk, je bedoelt de kabel met het bovenvermelde symbool dat uit het scherm komt in mijn usb hub

steken van mijn desktop?

Als het goed is, bestaat die bundel kabels uit:Power cord- [ is de usb met het 3ledig propellertje] , Usb-, Firewire- en DVI kabel.

Ik heb begrepen dat je geen Apple power adapter hebt.

In plaats van de de power cord naar de Applepower adapter, dacht ik probeer de power cord aan te sluiten in een USB2.0-hubaan te sluiten.

Maar excuus, dat gaat niet.

Als je handig bent ;-) wellicht interessant

CoolDeals, Neat Stuff, from Reisman I.T. Services: Replacement power adapter for23" Apple Cinema Display

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé iEscape, alvast bedankt met de heel goeie tip en uitleg, ik weet nog niet wat ik ga doen maar

ik hou je op de hoogte want overweeg nog iets anders te doen maar dit hou ik zeker als 2de optie.

Kan wel even duren want kom de 1ste dagen nog niet thuis.

Bedankt voor de hulp é

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ berry,

ik weet nog niet wat ik ga doen maar ik hou je op de hoogte want overweeg nog iets anders te doen maar dit hou ik zeker als 2de optie.

Dit vond ik nog: using Apple display with computers running Windows

As long as your graphics card supports the full single link and/or dual linkbandwidth defined in the DVI specification and incorporates DDC technology, your PC graphics card will support the Apple Cinema Display line.
and the 20-inch Apple Cinema Display require a single link DVI signal.

bron: Using Apple displays with computers running Windows

Nog meer info

DVI-D [single link] aansluiting

Digital Visual Interface - Wikipedia, the free encyclopedia

All about DVI - a complete guide tto the Digital Video Interface

All About DVI

[wellicht interessant] discussie DVI single link vs. dual link

DVI Single link vs. Dual link

Kan wel even duren want kom de 1ste dagen nog niet thuis.

Dat is prima, fijne carnaval plezier :beer:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.