Ga naar inhoud

Kaspersky Internet Security 2013 blokkeert mijn Muziekbibliotheek met SONOS


Patje77

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik weet niet of dit de plek is waar ik mag posten maar ik zal het wel horen als ik verkeerd zit.

sinds gisteren heb ik Sonos Play 3. gekocht en dat werkt fantastisch als ik radio afspeel maar met de muziek die ik op de harde schijf heb staan heb ik iets meer problemen gehad. nu is dat opgelost toen ik mijn firewall van KIS afzette. Alle muziek van mijn harde schijf staat nu op de Sonos bibliotheek maar ik kan het niet afspelen als de KIS aanstaan. iemand een idee welke vinkjes ik aan/uit moet zetten?

Alvast bedankt

Patje77

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Gebruikt de Sonos Play 3 een statisch of dynamisch IP-adres?

In Kasperksy Internet Security kan je op de volgende manier de netwerktoegang instellen.

1. Open Kasperksy Internet Security en klik op "Instellingen"

2. Klik in het rechterscherm op de optie "Firewall"

3. Klik hier op "Instellingen" en open het tabblad pakketregels

4. Klik nu op toevoegen.

5118bdc3daa0a-kis1.png

5. Stel nu alles zo in als op het bovenstaande scherm.

6. Klik bij extern adres op toevoegen.

7. Geef in het vervolgscherm het IP-adres van de Sonos Play 3 op en klik op OK

8. Klik nu nogmaals op OK om de bewerkingen te voltooien.

9. Herstart de computer zodat de Firewall correct gebruik zal maken van de aangemaakt pakketregel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankjewel Maxstar,

ik ga het zo proberen alleen een vraagje,

Gebruikt de Sonos Play 3 een statisch of dynamisch IP-adres? Wat bedoel je hiermee en hoe kan ik dat vinden?

(een beetje een computer leek)

merci voor de moeite.

ik zag trouwens dat als ik de firewall uitzet de SONOS wel gebruik kan maken van de harde schijf. dus dat is op zich ook een idee, ik neem aan dat ik de firewall niet nodig heb omdat de Router ook een firewall heeft. of vergis ik mij hierin.

groeten patje77

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik ben niet bekend met de Sonos Play 3, maar is deze draadloos of bekabeld verbonden en hoe wordt de precies bediend?

Want ik zie dat je hiervoor allerlei mogelijkheden hebt, dit maakt het verhaal dan wel iets anders en wordt de inkomende verbinding van de Sonos geblokkeerd ben ik bang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Artikel_pagina4 Het nieuwe luisteren deel 4 NAS aansluiten Plaatsing

hier staat : Sonos is veel meer marktconform en stelt als enige eis dat de NAS het CIFS / SMB protocol gebruikt om bestanden aan te bieden. Aan de andere kant moet de NAS voor het gebruik in combinatie met Sonos juist een vast IP adres krijgen en mag DHCP niet worden gebruikt. is dat dan statisch?

Lees meer : Artikel_pagina4 Het nieuwe luisteren deel 4 NAS aansluiten Plaatsing

- - - Updated - - -

Je kunt de Play 3 ook rechtstreeks op de router zetten maar als je alleen de Play 3 neemt kun je die niet verplaatsten. daarom heb ik de bridge gekocht. die is gekoppeld aan de router en de play 3 is verderop gewoon met de stekker in het stopcontact.

Nu heb ik gewoon de firewall uitgezet. als ik geen oplossing vindt dan laat ik het zo. of misschien dat de firewall van Windows de muziek wel gewoon doorlaat. Heeft de firewall van windows toegevoegde waarde t.o.v. de firewall op de router?

merci

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Een vast IP-adres is inderdaad statisch, dit IP-adres moet je dan sowieso binnen Kasperksy Internet Security zo instellen dat deze niet wordt geblokkeerd.

Dit kan via de eerder omschreven methode.

- - - Updated - - -

Hoi,

Een vast IP-adres is inderdaad statisch, dit IP-adres moet je dan sowieso binnen Kasperksy Internet Security zo instellen dat deze niet wordt geblokkeerd.

Dit kan via de eerder omschreven methode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de Play 3 ook rechtstreeks op de router zetten maar als je alleen de Play 3 neemt kun je die niet verplaatsten. daarom heb ik de bridge gekocht. die is gekoppeld aan de router en de play 3 is verderop gewoon met de stekker in het stopcontact.

Nu heb ik gewoon de firewall uitgezet. als ik geen oplossing vindt dan laat ik het zo. of misschien dat de firewall van Windows de muziek wel gewoon doorlaat. Heeft de firewall van windows toegevoegde waarde t.o.v. de firewall op de router?

merci

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

De Windows firewall zal wellicht geen probleem zijn, dat is trouwens ook maar een een richting-firewall.

Maar ik neem aan dat je bij de configuratie van de Sonos een IP-adres hebt moeten opgeven? Sowieso kan je deze dus achterhalen door op dit systeem in te loggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.