Ga naar inhoud

Geluid weg


dizze

Aanbevolen berichten

Hallo,

Na het formateren en terug installeren van de xp, heb ik gemerkt dat ik geen geluid meer heb.

In apparaatbeheer is bij "besturing voor geluid, video enz." alles ok

daar staat: audiocodecs, legacy-audiostuurprogramma's, legacy-videovastlegapparaten,mediobeheerapparaten, videocodecs en allemaal werken ze correct.

Maar onderaan staat bij overige apparaten 3 gele vraagtekens bij: audioapparatuur op de bus voor high definition audio, sm-buscontroller, en videocontroller.

Bij eigenschappen staat dat er geen stuurprogramma is voor geinstalleerd, maar als ik het terug wil installeren, vind hij geen stuurprogramma, niet op de pc en niet via internet. (ik heb ook geen cd met de drivers)

Ik heb ook al eens de 3 installaties verwijderd en terug opgestart, maar zonder resultaat.

Ik vind het wel raar waarom bovenaan bij "besturing voor geluid enz.." alles ok is, ..dan zou dit toch moeten werken?

Weet iemand een oplossing ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download DEZE driver voor je audioapparaat.

Rechtsklik op het bestand en selecteer Extract to Realtek_MCE_XP_2K(R1.47) , open dan de map en dubbelklik op Setup.

Nu zal de installatie starten van de driver en volg je verder de instructies van de installer.

Herstart PC en kijk dan of dit je audio probleem heeft opgelost.

Edit,

Ook is je grafische driver niet geinstalleerd,download daarvoor DEZE driver en volg dezelfde procedure als met de Audio driver.;-)

Dus ook herstarten na het installeren van de driver.

Kijk dan in apparaatbeheer of je nog meldingen hebt staan van onbekende apparaten.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb terug geluid en idd de graf driver was ook niet geinstalleerd (ik vond al dat ik zo een slecht beeld had ;-)

super bedankt daarvoor ! ..maar nadat ik de driver voor de graf. kaart geinstalleerd had, komen er telkens bij het opstarten meldingen "wilt u deze software uitvoeren?" igfxtray.exe afkomstig van "C: windows/system 32 ik doe dan annuleren en dan komt er hetzelfde maar dan voor "hkcmd.exe" en als laatste "igfxpers.exe" .

Ik heb ze niet laten uitvoeren omdat ik niet weet wat het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.